vraagje

hoi dames, als nieuweling zal ik de komende weken vast met regelmaat om jullie hulp vragen..
Zo nu ook;

Ik vroeg me af wanneer je de verloskundige moet bellen, meteen al om een afspraak te maken en in welke week zal je ongeveer de eerste echo krijgen?

Ik was ook erg benieuwd wanneer je buik kan gaan groeien. Aangezien ik normaal een platte buik heb en hij wat dikker is dan normaal vroeg ik me af of hij zo snel al kan gaan groeien?!


alvast bedankt voor jullie hulp en reacties!
 
hoi!

Ik heb een paar dagen (na de positieve test) de vk gebeld voor een afspraak. Ik mag as dinsdag op intake, en dan waarschijnlijk binnen een week de 1e echo :) dus ben benieuwd!

En dat je buikje gaat groeien, dat kan best hoor! ik ben as dinsdag 8 weken, en bij mij zitten sommige broeken echt al wel strak ;) zeker in de avond haha

succes!

Liefs,
 
Het eerste wat komt is moedervet, zeker als je slank bent van postuur. Dat zie je vaak met 7 weken al goed zitten. Anderen die je goed kennen kunnen het ook zien, voor de rest is het echt heel verschillend. Bij mij kon je met 12 weken al een klein buikje zien. Vanaf 12 weken komt je baarmoeder ook boven je schaambeen uit en gaat je buik echt groeien. Maar omdat het in het begin nog zo klein is zul je het zelf nou nog niet echt een grote buik vinden. Pas als je de 20 weken gepasseerd bent gaat er een mooi rond buikje komen die met de week echt dikker wordt.

De eerste echo wordt gedaan tussen 8 en 12 weken. Je mag dus rustig al wel gaan bellen. Maar je wordt waarschijnlijk pas over een paar weken voor het eerst gezien. Je kan dus ook nog even wachten. dan hoef je je nog niet zo te fixeren op die datum, want dat duurt nog zeker 6 weken. Wordt dus pas nieuwe jaar, eind januari... zucht... dus ja... je akn ook tot een week of 7 wachten en dan bellen! Heb ik wel gedaan, dan ben je voor je gevoel veel sneller aan de beurt.

Nou geniet van je zwangerschap... het is het wachten waard geweest niet? Je wordt nu (bent al) toch echt moeder!

xx
 
Hay hay!

Gefeliciteerd! Spannend allemaal hé?

Ikzelf ben nu 8 weken en 2 dagen zwanger van de eerste. Ik ben 26 jaar. Ik heb gelijk een afspraak gemaakt bij de Vk toen ik wist dat ik zwanger was.

De 29e krijgen wij de eerste echo. Ben benieuwd! Dan hoor je je precies aantal weken en de definitieve uitgerekende datum!

Ik heb sinds gisteren heel laag een ronding gekregen die me nu echt opvalt. Dit is geen vet want heb maat 38 en die broek zit alleen op die plek rot als ik zit. Het voelt dus ook hard aan (balonidee). Het kan dus wel en misschien zijn het er wel twee! Dat horen we ook de 29e!

Ik wens jullie allemaal een hele fijne zwangerschap toe!

Liefs van mij
 
ik heb 2 dagen later gebeld, kon volgende dag voor intake, week later eerste echo gehad, was toen 10 weken.. meestal vind de eerste echo plaats tussen de 8 en 12 weken...

Mijn buik is pas vanaf 20 week gaan groeien, daarvoor was het net of ikzelf gewoon wat dikker was geworden. ben nu 25 week heen
 
Ik kreeg bij 6wk de eerste echo,maar dit komt doordat ik zwanger ben geworden doormiddel van ivf.
Normaal is het met zo'n 8 a 9wk de eerste echo.
Ben nu inmiddels 16 wk en ook slank van postuur,maar heb nu echt al een zwangerschapsbuikje.
Krijg nu ook de vraag of ik zwanger ben.
Vind ik helemaal niet erg natuurlijk .Had zoiets van hoe sneller je het ziet hoe beter.
Ben overigens nog niet veel aangekomen zo'n 3kilo.
 
Terug
Bovenaan