Vraagje

Ons dochtertje is nu een week oud, ze doet het erg goed, alleen wil ze erg graag bij je zijn, lekker bij papa en mama, heerlijk natuurlijk, maar s'nachts willen we ook wel slapen, misschien zijn er tips hoe we dit kunnen veranderen?

Dat klinkt als een lastig dilemma. Is het je eerste? Tegen mij hebben ze altijd gezegd dat je de eerste zes weken je kindje niet kunt verwennen. Maar ik kan me voorstellen dat er een tijd van slapen is. Slaapt ze helemaal niet 's nachts? Slaapt ze bij jullie op de kamer? Sorry, ik heb geen oplossing, maar probeer mee te denken...

Hoi

Ja eerste kindje, ja ze slaapt wel hoor! Als ze eenmaal slaapt slaapt ze ook gewoon paar uur door! Ze is ook helemaal niet lastig zeg maar, ze huilt alleen als ze honger heeft, maar denk dat ze het gewoon een veilig gevoel vind, natuurlijk al die tijd in mijn buik gezetten en nu opeens in de grote wereld. Ze slaapt in haar wiegje bij ons op de kamer. Na het flesje houden we haar altijd nog minuut of 10 bij ons voor boertje enzo, en als we haar dan in de wieg leggen, huilen en zodra je haar weer oppakt is het goed. Moeten we haar dan even laten huilen??

Verwarm je het wiegje voor met een kruik? Van een warme buik naar een koud bedje is niet lekker.
Een minuut of 5 laten huilen is ook niet erg, en misschien helpt het ook om de wieg zachtjes even te wiegen.
Lotte is nu 4 weken oud en slaapt in de kinderwagenbak, lekker knus en warm. De kinderwagenbak staat overdag in de box en 's nachts in de wieg, maar je kan de kinderwagenbak ook tussen jullie in zetten op bed, dan ligt ze heel dichtbij en hoef je er niet uit.
En maak je geen zorgen, het komt vanzelf goed!

Lastig dillema!
Je kindje moet ook leren in slaap te komen en soms huilen ze ook gewoon. Door ze dan altijd op te pakken leren ze niet goed om in slaap te komen.
Wij hebben bij ons zoontje hem vaak een tijdje laten huilen (10 min/kwartiertje) als we zeker wisten dat er niets aan de hand was. Dit met name 's avonds en 's nachts. Dat werkte wel goed, maar het breekt soms wel je hart om je kindje te laten huilen!
Wat wel belangrijk is dat je samen iets afspreekt wat voor jullie allebei goed voelt. Je kan elkaar dan steunen als het lastig is om je kindje even te laten huilen of juist om haar toch wel te pakken.
Succes!

Tja, inderdaad lekker warme kruik in bedje leggen is een goeie.
En laten huilen ook. Maar het breekt je moederhart. Dus begin met eerst 4 min ofzo. Daarna weer even troosten en dan weer 4 min. Als je dat aankan, dan langer laten huilen. Beetje opbouwen zeg maar.
Valt ze altijd bij jullie in slaap (ook overdag?) Misschien vind ze op dr rug niet lekker slapen?

Wat ook helpt is een shirt wat jij paar dagen/nachten heb gedragen in de wieg leggen. Bij mijn dochter hielp het niet, maar Pepijn wordt daar erg rustig van. Die heb ik als soort hoes onder zijn hoofdje liggen, zo ruikt hij mij en ben ik dicht bij hem.

Sterkte meis en het komt echt goed!
Je kan ze nu echt nog niet verwennen. Als dit voor jullie nu goed voelt, lekker doen! Op gegeven moment (maandje of 4) moet je wel even laten huilen. Maar nu veel knuffelen is gewoon lekker.

Liefs

hoi,

mijn meissies hebben het ook allebei en het gaat weer over. misschien werkt het als je een tshirt van jezelf er bij legt wat lekker naar jou ruikt. of een knuffeltje een paar nachten bij je houden. ik ben niet zo van het laten huilen als ze zo klein zijn. al een speentje geprobeert??

Terug
Bovenaan