vraagje

A

Anoniem

Guest
Hallo lady's. Ik heb een vraag. Het is wel een vraag voor de toekomst maar wil toch zo goed mogelijk advies in winnen;). Hoe (denkje) gaat het als er straks een kleine is en je werkt? Wij hebben beide geen ouders meer of broers of zussen die evt. willen op passen. Ik wil toch wel graag blijven werken(niet full time) in de toekomst zoals ik het nu bekijk. Kinderdag verblijf, gastouder? Ben bang dat ik dan voor niets werk Ook hebben wij twee honden en vroeg me af hoe ik een hond goed kan voorbereiden op de komst van een baby'tje. Hoe doen jullie dit of hebben jullie dit gedaan?

Hi Sara,

wij hebben al een kindje en ik werk 3 dagen, mijn vriend 5. Mijn moeder komt 1 dag oppassen en ons zoontje gaat 2 dagen naar het kdv.

Op de site van oa de belastingdienst kun je uitrekenen (aan de hand van beide salarissen die je straks hebt) hoeveel je terugkrijgt. Wij verdienen beiden niet slecht maar ik vind dat je nog vrij veel terug krijgt van de belastingdienst. Wij betalen voor 2 dagen kdv € 660 per maand, hiervan krijgen wij ongeveer de helft terug.

Moet zeggen dat ik heel blij ben met het kdv. Hij leert er te delen (al is dat voorlopig nog erg lastig, maar toch), hij speelt heel veel buiten, hij komt daar niet op de 1e plaats en moet wel eens wachten en ze doen daar superleuke dingen. Knutselen bijvoorbeeld, vind ik best leuk maar vingerverven en plakken met een peutertje van 2 is ons huis niet tegen bestand vrees ik. ;-)

Gastouder is wat goedkoper en heeft wat voor- en nadelen, maar dat is persoonlijk. Tis bij mensen thuis en er zijn vaak ook andere kids, erg leuk. Wel heb je vaak met vakanties van de gastouder te maken en kan het zijn dat je gastouder ziek wordt, dat is op een kdv niet het geval.

Goed dat je er al over nadenkt hoor!!!

Heb wel een beetje gekeken, krijgen niet zo heel veel weer. Maar! ik werk in de zorg dus ik zou bijvoorbeeld meer late diensten kunnen draaien als vroege (als het rooster het toe laat..)waardoor wij minder gebruik hoeven te maken van oppas, en in het weekend werken scheelt dan ook wel weer maar toch..

hey meid, dit is ook een item waar wij het zelf een aantal keer over hebben gehad..

Ik werk nu 36 uur en wil als we een kindje mogen krijgen er niet te veel op achteruit gaan..het word alleen maar duurde en wil wel leuke dingen kunnen blijven doen...

We hebben tot nu toe bedacht dat ik 32 uur ga werken waarvan 27 op kantoor en 5 thuis met mijn werk zou dit kunnen.. 1 dag gaan mijn ouders oppassen (tenminste dat hoor ik ze zeggen het is natuurlijk nog niet definitief) en dan waarschijnlijk 2 dagen naar het kdv..

Kussies

Wij hebben er ook al over nagedacht (en zelfs mn moeder die nog nergens vanaf weet).
Ik werkte 4 dagen (momenteel ff geen werk) en dan wil ik 3 dagen gaan werken, waarvan 2 dagen mijn moeder graag wil oppassen (ze is peuterjuf) of mijn zusje (werkt op kdv) en de derde dag werken zou op zaterdag zijn en dan is mijn vriend thuis!
Bij ons is eigenlijk alles al bedacht voordat we plannen hadden, best grappig eigenlijk!

Wij hebben een poes Maine Coon (groot dus) en binnenkort komt er nog een kleine huis, tuin en keukenkat bij. Ik weet ook niet hoe dat zal gaan, maar volgens mij is het zo dat als een baby geboren word je de hond het beste een doek kunt geven waar de geur van de baby inzit, zodat de honden kunnen wennen aan de geur ofzo. En voor de geboorte alles in de kamer neerzetten zodat de honden die spulletjes al kennen en ze laten weten dat ze daar niet aan mogen zitten.
Mijn zwager en schoonzus hebben een kleine hond en die is voordat hun zoontje was geboren al eens een keer in de kinderwagen gesprongen, dit hebben ze gelijk afgestraft waardoor het niet weer is gebeurt toen de kleine er was.
Verder weet ik eigenlijk niets! misschien staat het wel op internet.

Liefs

ik werkte altijd fultime (5 dagen voor de klas) en na mijn verlof ben ik 3 dagen gaan werken, vind het heerlijk. onze dochter gaan 2 dagen naar het kdv en de derde dag is mijn man thuis.
heb wel het idee dat het kdv best duur is, maar een andere keus hebben we niet. mijn mams woont niet echt om de hoek en zijn ouders werken zelf nog bijna fulltime.
zoals charlotje ook zegt zou ik eens gaan rekenen op de site hoeveel het je gaat kosten.

ik ga minder werken, ik werk zelf ook in de zorg en zit er over na te denken om de flexpool in te gaan zodat ik mijn diensten zelf een beetje kan plannen...in noodgevallen heb ik wel ouders/zusjes achter de hand, maar anders zou ik denk ik kiezen voor een gastouder (goedkoper dan kdv...)

groetjes

Terug
Bovenaan