vraagje

hoi meiden,
als eerste natuurlijk allemaal van harte gefeliciteerd.
ik zit helaas nog op het wachtbankje, maar nod komt er alweer aan.

maar goed daarom ben ik hier niet, ik heb een vraagje aan jullie. op het zwanger worden forum hadden we een topic over ovutesten. maar dan of je ze ook als (vroege) zwangerschapstest kan gebruiken. 1 van de meiden had een artikel gelezen dat als je ovu test vanaf ongeveer 10/12 dagen na je ei positief is dat het dan kan betekenen dat je zwanger bent. de ovu test zou mogelijk ook kunnen reageren op hcg en dus positief zijn als je zwanger bent.

nu is mijn vraag aan jullie: zijn er hier meiden die nog een ovu test in de kast hebben liggen. zouden jullie dan voor ons een testje willen doen om te kijken of de ovu test bij jullie ook positief is. daar zijn wij wel heel nieuwsgierig naar. alvast heel erg bedankt voor jullie medewerking

groetjes een mama in afwachting
 
Hey daar,

Wat een slim idee om het zo te testen, ik heb het helaas niet liggen (en vind ze ook erg duur) anders had ik het zeker voor je gedaan.
Maar als dat zo is dan zou het betekenen dat hij het HCG hormoon geregistreerd en die zou dan dus ook verhoogd zijn tijdens de ei? Ik heb me nooit verdiept in die testen, dus snap er ook weinig van moet ik eerlijk zeggen. Bij ons duurde het erg lang maar die testen geloofde ik nooit.
Nou ben erg benieuwd of er iemand is die het zou kunnen doen en vooral naar de uitslag.
Succes, ik lees het graag.

Liefs
 
Ik heb er wel 1 liggen, maar ik ben al te lang zwanger om dat nog op die manier te testen. HCG daalt tenslotte ook weer
 
Daar was ik weer.. Maakte me toch nieuwsgierig. Dacht namelijk dat de ovulatietesten niet op HCG hormoon reageren.
Des al niet te min wel twee strepen te zien. De test streep is wel lichter dan de controle streep.

Ik heb ook ff gekeken op intenet en vind het volgende:
" Wanneer je zwanger bent kan een ovulatietest een positief resultaat geven. Dit komt doordat LH en hCG bijna identiek zijn. Hieronder een simpel voorbeeld van een LH molecuul en hCG molecuul:

Een ovulatietest test op de stof die bij beide aanwezig is (blauw). Dus wanneer je zwanger bent kan de ovulatietest een positief resultaat geven. Omgekeerd werkt het niet want een zwangerschapstest test op de stof die hCG uniek maakt (grijs). "

Gebruik van medicatie / hormonen kan de testen erg beinvloeden. Juist om dat LH en HCG zo op elkaar lijkt.

Mijn advies....koop een echte zwangerschapstest dan weet je het echt zeker.
Duim voor positieve testen bij jullie. Liefs Lisette


 
Goh wat goed dat je gekeken hebt Starbucks, ik was echt nieuwsgierig geworden haha.
Maar dan reageert hij idd dus ook op het HCG hormoon, dat wist ik niet.
Nou ja weer een "weetje" rijker. haha

Succes meiden die nu misschien dus wel zwanger blijken te zijn, hopelijk idd ook een positieve zw test!!!

Liefs
 
Haha ik was ook erg nieuwsgierig geworden! had er nog een paar liggen dus ach ja..

Nb. een ovulatie test KAN reageren op het HCG. het kan dus ook zijn dat die niet reageert en dat je wel in verwachting bent.

fijne dag! liefs lisette
 
thx lisette,
ik had dit artikel ondertussen ook gevonden, was ook ff gaan neuzen.
ben erg benieuwd, heb zelf ook getest zit 4 dagen voor mijn nod en de ovu test was positief. maar durf nog geen hoop te hebben. en wil tot min. een dag na mijn nod wachten met een echte test.
 
Terug
Bovenaan