Vraagje??

Ik ben nu bijna 15 weken zwanger:) en super blij.
Maar zou ook graag het geslacht van de baby willen weten kan dit al rond de 17 weken of echt pas daarna??

En hoe gaat het met de rest van de mama´s nog ziek of misselijk bij mij is het gelukkig niet elke keer meer ben ik wel :D om.

Grtjes Linda
 
Ik heb zelf geen ervaring met geslachtsbepalende echo's. Ik heb wel eens gehoord dat ze het al met 17 weken zouden kunnen zien, je kunt dan een pretecho maken. Maar, er zit natuurlijk altijd een kans in dat ze het verkeerd zien. Bij de 20-weken echo kun je vragen om het geslacht, dan is het ook beter te zien.

Gelukkig wordt mijn misselijkheid wel minder, ik moet nog wel regelmatig overgeven, maar gelukkig valt het mee. Wel heb ik vandaag veel last van dikke voeten/enkels. We zijn teruggekomen van vakantie en ik heb dus 12 uur stilgezeten in de auto, het lijkt wel of ik olifantenpootjes heb. Vreselijk!

 
hallo linda

natuurlijk kunnen ze het zien bij 17 weken ik ga 25 aug een pretecho laten maken dan ben ik 16 weken en 2 dagen.
je kan het al zien als je 13 weken ben maar de meeste doen dat niet omdat het heel onzeker is.

en ik zelf voel me echt prima hoor heb alleen erg last van me astma dat is echt minder voor mezelf en vaak moe.

veel succes
 
Als je speciaal voor een pretecho gaat vanwege de geslachtsbepaling, dan hangt dat van de echo-praktijk af. De meeste echo praktijken hebben ook een website waar vaak dat soort informatie op staat. Anders bel je ze om te vragen vanaf wanneer jouw praktijk geslachts-bepalende echo's maakt. Ik woon in Amsterdam en de keus is hier groot, maar vaak ook druk. Er waren hier destijds maar twee praktijken die met 16 weken geslachts-bepalende echo's doen... maar die hadden geen plek. Ik heb toen moeten wachten tot de 20 weken echo. Die 20 weken echo doen sommige praktijken trouwens al vanaf 18 weken.
 
Terug
Bovenaan