Vraagje

Als je auto geen airbag heeft, mag je kleintje dan wel voorin in de maxicosi? Of is het achterin beter?

Wij hebben zelf geen auto, ik leen wel eens een. Maar dan heb ik fedde altijd achterin. Vanavond moet ik een aardig endje terug naar huis rijden met fedde en zou het fijn zijn als hij naast me zou zitten. Maar veiligheid gaat natuurlijk wel voor!!!

antwoord op de maxi cosi website

Baby- en kinderautozitjes kunnen op de passagiersstoel in de auto geplaatst worden, maar het is beter om ze op de achterbank te installeren. Een babyautozitje voor 0-13 maanden mag alleen op de passagiersstoel voorin gebruikt worden als er geen frontale airbag zit of als je zeker weet dat deze uitgeschakeld is. Bij autozitjes voor oudere kinderen (9 maanden tot 12 jaar) raden we aan de stoel zo ver mogelijk naar achteren te zetten als er een airbag zit.

Ik ben alleen met Caspar. Bij korte ritjes zet ik hem altijd achter. Ik heb daar zo'n ding waar je de maxi cosi op kunt klikken. Maar voor lange ritten zet ik hem altijd naast mij voorin. Ik vind dat veilig omdat achterin te veel afleid als hij moppert en ik niet snel kan zien wat er aan de hand is. De airbag voor heb ik uiteraard uitgezet.

slui me helemaal aan bij mama van casper, ik deed de babys ook voorin wel zo handig , kan nu vanwege airbag dus nu gaat antonio achterin maar ja zit naast zijn zus dus die helpt dan bij het evt mekkeren

Airbag voor moet toch uit als ze voorin zitten dus geen probleem als ze er helemaal niet ingebouwd zitten. Mijn eigen autootje heeft er geen bij de passagiersstoel en in die van mijn man staat altijd uit. Als ik alleen ga rijden met de kleine heb ik hem altijd voorin. Veel makkelijker om hem in de gaten te houden of een keer een speen erin te doen.

Dat mag idd wel,als jou Airbag uit is.

Ik heb ook een vraag.mag de auto stoel in het midden achterin?
mijn ouders komen en vind ik iets beter of juliaan stoel in het midden zetten ivm met ruimte.
mama. juliaan .oma mag dat?

Terug
Bovenaan