Vraagje......

Hoi,

Julia drinkt vanaf 9 maanden al geen fles meer. Ze drinkt nu uit een tuitbeker of uit een gewone beker of theeglas. Dat laatste doe ik, zodat ik kan zien of ze al goed die handigheid heeft om uit een gewone beker te drinken.

groetjes!

Hier op onze werkdagen 's morgens een papfles, als wij thuis zijn een beker melk en brood. Hier probeer ik echt over te gaan op de beker. Ik had de tuitbeker bij oma laten liggen en zat toen een paar dagen zonder. Was dus eigenlijk gedwongen om te stoppen en het gaat verbazingwekkend goed. Het enige probleem is dat hij de beker wegduwt/omgooit als hij geen zin heeft in de inhoud... Dus ik moet er wel echt bij blijven.

Op het KDV nog wel een tuitbeker, maar dat is op zich logisch...

Ik heb trouwens een plastic beker van Difrax gekocht, daar past precies 100 ml in en die heeft een soort ergonomische rand waardoor je kindje makkelijk leert drinken. Ik vind hem ideaal omdat ik van bovenaf mee kan kijken hoe het gaat.

wij gebruiken gewoon de plastic bekertjes van de Ikea, die zijn ook erg fijn.
We hebben overigens de tuitbeker overgeslagen en haar vanaf 6 maanden een gewone beker gegeven. Het is alleen lastig dat ze die om kan gooien en er niet zelfstandig uit kan drinken.
Bij de oppas drinkt ze daarom wel uit een tuitbeker, want dat is wel zo makkelijk.

Terug
Bovenaan