Vraagje

Dames,

Even een vraagje, niet dat ik het idee heb dat het op mij van toepassing is, maar het speelt nu al een paar dagen door mijn hoofd en de informatie op internet geeft me nog niet voldoende voldoening.

Hoe weet je of je voortijdig vruchtwater verliest? Merk je er naast eventueel vochtverlies nog iets van met de kleine, bv dat deze minder beweegt ofzo?

Ik heb mijn hele zwangerschap al behoorlijke afscheiding en heb ook soms last van ongecontroleerd urineverlies, zo ruikt het ook, dus het is niet zo dat ik denk dat dit met mij aan de hand is. Maar op de een of andere manier maak ik me zorgen dat zoiets gebeurd en ik dat dan niet door heb ofzo...

Volgens mij is het puur het vochtverlies en vaak krijg je daarna in de loop van de dag weeen bij

het vocht is geurloos en kleurloos, in tegenstelling tot urine

het kan als een waterval zijn maar ook idd kleine beetjes

Mijn vliezen braken niet, dus ik weet niet of de kleine dan ook verandert.
Bij twijfel geldt altijd de vk bellen
Als je die stelregel goed hanteert zit je goed toch?

Hoi urine kan je ophouden als je dat verliest en vruchtwater niet.
Daarbij is urine geel kleurig en vruchtwater helder of wit.
Ik heb al weken last van urineverlies en gebruik inlegkruisjes van Always (tegen licht urine verlies) erg handig ook om de afscheiding (wat de laatste dagen ook erger wordt) op te vangen

gr yvonne

Ik heb hier laatst de vk voor gebeld. Sinds het weekend verloor ik toen steeds wat vocht wat zo dun en waterig was dat ik begon te twijfelen. Van mijn vk moest ik gaan liggen en op de palm van mijn hand blazen. Als er dan uit je vagina wat vocht komt dan is dit waarschijnlijk vruchtwater. Ik verloor niks, maar ze kon het ook niet uitsluiten dus moest ik naar het zkh. Het enige wat ze daar meer kunnen dan de vk is een wattenstaafje met vocht afnemen en naar het lab sturen. Bij mij was het toch afscheiding wat ineens een stuk dunner was geworden. Ik ben blij dat ik heb gebeld want het blijft aanhouden en ze houden het nu wel in de gaten. De vk zei ook dat als je wel vruchtwater verliest je buik harder word omdat er dus minder vruchtwater in de buik zit.

Ik zou dus even bellen naar je vk. Hier zijn ze voor en worden ze voor betaald.

Liefs ciomama

Hoi, ik breek even in.
Wat je vaak een teken is dat je vliezen breken/scheuren is het gevoel dat er een elastiekje knapt in je buik. Ik heb dat ook duidelijk gevoeld bij de eerste en kon nog net op tijd opstaan om zo te voorkomen dat onze bank doorweekt zou raken.Ik verloor direct veel. Het heeft toen nog een dag geduurt voor er weeen op gang kwamen.
En ook wat de dames hierboven zeggen, je kunt het niet ophouden.
Succes en maak je niet teveel zorgen!

Ik heb absoluut niet het idee dat ik vruchtwater verlies, begrijp me niet verkeerd! :) Ik heb er alleen veel over gelezen de laatste tijd en nu het einde in zicht komt, begin ik me over de gekste dingen zorgente maken wat betreft de gezondheid van mijn kindje.
Ach ja, ik probeer het allemaal los te laten. Ik weet dat ik de VK kan bellen bij welke twijfel dan ook, en dat zal ik zeker doen!
Thanks voor jullie aanvullingen dames, ik ben weer wat wijzer geworden.

Gelukkig ben ik niet de enige met deze vraag! Begon de afgelopen dagen ook steeds meer te twijfelen. 'Zou ik het wel door hebben als ik vruchtwater verlies? Kun je vruchtwater verliezen en dan geen weeën krijgen? Wat gebeurt er dan met m'n kindje?' En nog meer van dit soort vragen. Fijn dat de dames hier antwoord op hebben gegeven! Dank!

Maar goed, dat van die bezorgdheid herken ik dus ook! Zal er allemaal wel bij horen en komt alles vast goed!

Terug
Bovenaan