Vraagje

Hallo dames

ben ik alweer, ik ben voor de 1e keer zwanger en vroeg me iets af.
Mijn buik is soms rechts harder als links, wil dat zeggen dat de beeb daar dan ook ligt? ik vroeg het me zomaar af.. vind het vreemd dat 1 kant wat harder is.
En hoe voelt een harde buik?is dan echt je hele buik hard of alleen de onderkant? Fijn om hier ervaringen te delen en vragen te stellen, zo met een 1e zwangerschap is het allemaal 1 groot avontuur wat je te wachten staat, wat je gaat voelen enz..
Heerlijk!

Fijn weekend allemaal!

Hi Daisy,

Je zegt dat je het nog niet zo duidelijk kan voelen, maar ik voel inderdaad dat mijn baarmoeder harder is op de plek waar de baby ligt. En als ie eenmaal beweegt kan ik voelen waar naartoe en verplaatst dat hardere gevoel.

Ik had in het begin harde buiken en wist toen ook niet precies wat ik nou voelde.. Tot ik me realiseerde dat het echt een harde buik was.

Mijn baarmoeder voelde als een bal op zich. Vergelijkbaar met een kramp bij menstruatie alleen zonder de pijn, maar wel met de kramp op zich.
Ik heb het nu al een poosje niet meer gehad dus weet niet hoe het voelt nu mijn baarmoeder groter is.

Maar je voelt duidelijk dat er iets hards zit en dat je even rust moet nemen.

P.s. Ik kan ook nog geen hele gesprekken voeren met die kleine hoor. Maar als ie zo druk is heb ik het juist daarover. Waarom is ie zo druk en vind je het zo leuk om mama te plagen. Korte zinnetjes.
Ook lees ik stukjes voor uit een kinderboek. Een paar minuutjes.

Ik merk dat die kleine echt luistert. En daarna begint te bewegen.

Door de tijd te nemen om goed te voelen wat er in je lichaam gebeurd leerde ik veel beter de bewegingen interpreteren. En ook dat die kleine reageert op gekke dingetjes, zoals jeuken aan mn buik.

Zojuist had ik het idee dat de baby diagonaal lag en om zn as bleef draaien. Het verplaatsen van dat vruchtwater voelt echt als een golfbeweging en ik verwar het nog regelmatig met misselijk worden of mijn darmen, maar dan herken ik het verschil.

Veeel plezier de komende tijd.

Weet je aan welke kant je placenta ligt? Bij mij ligt deze links voor en daar voelt het dus duidelijk anders dan aan de rechterkant. Verder kan je een harde buik heel letterlijk nemen: wanneer je je buik masseert en alles voelt soepel, heb je geen harde buik. Wanneer je een harde bal voelt of een deel van je buik voelt hard, dan heb je een harde buik. Bij mij werkt het goed om naar dat harde deel toe te ademen terwijl ik rustig zit of lig. Dan is dat harde zo weer weg.

@ ffoontje, bedankt voor je reactie! Tis echt mooi zo te onderzoeken!
@ Meert mijn placenta ligt rechts voor, vandaar dat ik de beeb vaak links beter voel denk ik!

Bij mij zie je heel duidelijk waar de kleine ligt.
En inderdaad die harde buik, als je hem hebt dan weet het het gelijk! Pfff, het is voor mij ook de 1e keer en ik herken zo de behoefte aan antwoorden op de ogenschijnlijk meest simpele vragen. Maar een harde buik, dat wist ik meteen zodra ik het voelde.

Mijn placenta ligt volledig aan rugzijde, zo grappig vandaag heeft hij echt een links-dag, bijna helemaal links van mijn navel, maar meestal ligt de grootste bump rechts van mijn navel.

Terug
Bovenaan