vraagje

gister telefoontje van de vk gehad ik blijk bloedgroep a negatief te hebben.mijn man heeft o positief.
ze had het over extra bloedafname en anti stoffen eventueel injecties t.v.v bloedarmoede bij de baby ze zou het bij de volgende controle uitleggen,ook op internet wat opgezocht maar daar word ik niet vrolijker van
iemand hier ervaring mee?

liefs sofia

Mijn moeder had dit toen ze van mij en mijn zusje in verwachting was. Het kan volgens mij alleen kwaad als jouw bloed in contact komt met dat van de kleine (tijdens de bevalling), maar is goed op te vangen met medicijnen.
Mijn moeder heeft er niets aan over gehouden en zolang ze je goed in de gaten houden hoeft dit niks te betekenen voor je.

Hoi,

Ik breek in van het juni forum. Ik heb dit ook. Ik ben zelf A neg. Mijn man A pos. rond week 27 moet je dan nog een keer extra bloed laten prikken. Dan kunnen ze via jouw bloed de bloedgroep van je kindje bekijken. Blijkt nu dat je kindje een positieve bloedgroep heeft dan krijg je een Rhesus prik. Deze zorgt ervoor dat er niets kan gebeuren. Na de bevalling krijg je nog een keer zo'n prik. Dat is voor je volgende zwangerschap. De 1ste prik heb ik inmiddels gehad. Ik vond het vervelend. Niet echt pijnlijk.
Maar een tip. Schrijf al je vragen op voor als je de volgende keer naar de vk gaat.

succes

meiden heel erg bedankt voor de reacties en tips,stelt weer iets gerust.
ik ben zelf een oktober mama(3 oktober) maar heb hier even ingebroken,de oktober mama's zijn verhuisd naar een prive forum en begrijp niet zo goed hoe dat werkt.

liefs sofia

Hey Fietje,
Ik ben van het dec. forum. Ik heb ook bloedgroep a neg. Ik heb bij 30 weken een prik gehad. Bij de bevalling hebben ze uit de navelstreng bloed afgenomen om daarmee de bloedgroep van mijn zoon te bepalen. Die bleek ook neg. te zijn, dus ik hoefde geen 2e prik na de bevalling.
En idd al je vragen gewoon opschrijven.
Succes.

Liefs, Peet.

Ik heb ook bloedgroep a neg en bij de eerste kreeg ik ook een spuit met 30 weken. Ook na de bevalling.
Toen na mijn missed abortion weer. Nu bij de tweede zwangerschap kon het dacht ik meer kwaad, maar volgens de vk niet, hetzelfde programma als de vorige keer. Ik zou me er niet heel druk om maken hoor!

Ik heb Opositief en mijn man Onegatief, ook ik moet de prikken krijgen. Maar mijn gyneacoloog gaf ook aan dat ik me er verder niet druk om moest maken.
Succes

Ik ben ook A negatief en mijn man is positief. Bij 27 weken moet ik een keer extra bloed prikken en dan kunnen ze zien of de kleine een positieve bloedgroep heeft en dan krijg je inderdaad een anti D injectie en na de bevalling dan ook weer. Het kan geen kwaad omdat het bloed van jouw en je kleine niet bij elkaar komt. Dit kan wel gebeuren door een trauma in je buik (schop of stoot) en tijdens de bevalling vandaar de anti d injectie. Deze zorgt dat jouw lichaam geen anti stoffen tegen een positieve bloedgroep aanmaakt. En inderdaad als je vragen hebt of onzeker bent gewoon vragen aan je verloskundige. Succes met je zwangerschap

Terug
Bovenaan