Vraagje

Alina wil momenteel zo slecht gaan slapen ze brult d,r elke avond in slaap ze ligt al in d,r ledikantje maar in t,wiegje deed ze t,ook en inbakeren helpt niet t,maakt niet uit of k,erby blyf zitten of niet ze valt wel vanzelf in slaap maar vindt t,zielig hebben jullie advies

Jasper heeft daar ook last van. Sinds een maand is het in slaap vallen echt een drama. Hij krijst erover! Ik legde hem eerst dan steeds aan en zo viel hij al sabbelend in slaap, maar hij werd ook vaak wakker ´s nachts en wilde dan steeds weer drinken. Dus dat is op lange termijn toch niet een goede oplossing. Sinds een paar dagen houd ik hem op de arm in de schommelstoel tot hij in slaap valt. Dan huilt hij gerust nog een half uur flink. Heel af en toe lijkt hij in slaap te vallen, maar dan gaat hij weer vrolijk verder met huilen, alsof hij niet wil slapen. En dat terwijl hij tot een maand geleden rustig zelf in slaap viel.. Vanavond toevallig heel rustig in slaap gevallen na de bv en verhaaltjes lezen. Hopelijk houdt dit ook een goede nachtrust in! Denk dat ik deze tactiek maar ga volhouden, in slaap wiegen op de arm als hij huilt en niet toegeven aan het willen drinken. Maar ja, elk kind is anders!

Eline krijst haarzelf altijd in slaap. Dit hoort bij haar. Alleen savonds met haar slaapzak aan doet ze het niet. Dan hoor ik haar niet en valt ze zo zelf in slaap.

Wij hebben voor Lieke en de andere 2 een strak vast ritueel.
Half 7 word er opgeruimd en pyama's aan getrokken.
Dan mogen ze tot 5 voor 7 nog wat rommelen, en als ik zeg we gaan dan gaan we naar boven. Britt eerst plassen en Mitchel een schone luier.
Ze krijgen dan een kus en knuffel, slaap lekker en het licht uit.
Dan hoor je ze nog een 10 min en dan is het stil.

Intussen krijgt Lieke een schone luier en haar slaapzak aan( pyama krijgt ze gelijk met se andere aan), dan maak ik de fles klaar.
Is die op dan een boer en ook naar bed.
Ik leg haar op haar buikje en geef een kus, slaap lekker Lieke.
Lampje uit en ook haar hoor ik nog zo'n 5 a 10 min brullen.
Daarna is ook zij vertrokken naar droomland.
En de rust weer gekeerd in huize van leeuwen.:-D

ook wij hebben echt een ritueel en dat gaat super goed. Milan krijgt tegen half 8 een laatste fles en dan op bed instoppen kus muziekdoos aan en weltrusten lamp uit en hij slaapt door tot de volgende ochtende 8 uur/half 9.

Hoop voor je dat je een manier vind dat het toch minder wordt. Succes

ja hier ook brullen s avonds ,ze hebben door dat je weggaat [bij mij iig] en dan gaat ze huilen .ik laat haar eerst huilen een poosje en als het te erg wordt dan ga ik er nog even heen maar zeg niks doe haar de speen weer in aai over de bol en dan valt ze meestal wel in slaap.

Terug
Bovenaan