Vraagje.

Hey Dames.

Ik vraag me af na hoeveel weken de kans op een miskraam afneemt. Gelukkig denk ik er niet meer elke dag aan... Maar het gaat nog geregeld door m'n hoofd. Bij elk pijntje dat ik voel denk ik er aan.

Liefs. ( DINSDAG ECHO! Dan 7 weken en 5 dagen )

als je op de echo een klopend hartje hebt gezien zit je meestal goed rond de 11 -12e week en je hebt het hartje gehoord is er nog weinig kans op een miskraam,,,, hoe weet je dat je 7,5 bent heb je een hele regelmatige c of hoe het je het berekend ,,, bij mij eerste zwangerschap dacht ik namelijk 10-12 uitgerekend te zijn en bleek het pas 23-12 te zijn !!

groetjes mandy

De eerste 12 weken zijn heel erg spannend omdat er dan qua celdeling e.d. heel veel mis kan gaan en de kans het grootste is dat er iets mis kan gaan.... Daarom doen ze liever ook niet voor 10 - 12 weken een echo, omdat het voor die tijd geen garanties geeft.
Maar toch is het zo dat als het hartje eenmaal klopt je wel grotere kans hebt dat het goed gaat... Is niet in percentages uit te drukken....

Toch is het allemaal een heel bijzonder iets.... als je nagaat wat er allemaal moet gebeuren voor er een mensje helemaal gegroeit is....
de meeste miskramen komen voor in de eerste 16 weken, maar dat zegt niet dat het later niet mis kan gaan.... Wil je niet bang maken hoor, want meestal gaat het gewoon goed.....

Wat ik eigenlijk probeer te zeggen.... hou je er niet teveel mee bezig.... Probeer zo gezond mogelijk te leven weinig stress en goed eten en gewoon hopen dat alles goed gaat (en ja weet dat dat makkelijker gezegd is dan gedaan, helemaal omdat ik zelf met 10 weken een miskraam heb gehad)

Tuurlijk gaan we voor je duimen en hoop ik voor je dat een een mooie echo hebt morgen met een mooi kloppend hartje!

X

Terug
Bovenaan