Hoi Mariska,
ik heb in 2011 2 ICSI pogingen gedaan met als resultaat een prachtige dochter!
Het is een zwaar traject, maar dat ligt er erg aan hoe je er zelf mee omgaat. Mijn eerste poging vond ik killing, niet zo zeer het prikken, dat viel erg mee, bijwerkingen heb ik niet gehad, punctie vond ik niet erg pijnlijk, wel dag erna veel buikpijn gehad. Maar het geestelijk gedeelte, het wachten na een terugplaatsing... Van die eerste poging ben ik 2 keer zwanger geweest, 2 miskramen, 3e keer niet zwanger. Toen waren de embryo's op.
Tussen 1e en 2e poging heb ik enige tijd laten zitten om e.e.a. te verwerken.
Toen ik weer rust in mijn hoofd had zijn we met poging 2 gestart, stond er nu veel relaxter tegenover...helaas maar 2 eitjes bij de punctie aangeprikt, gelukkig beiden bevrucht en ik heb ze beide teruggeplaatst gekregen. Mijn gevoel zei namelijk 1 blijft zitten en 1 valt af...en inderdaad zo is het gegaan!!
Lichamelijk vond ik t dus best te doen, maar geestelijk vond ik t op sommige momenten erg zwaar...
Maar ik ben onwijs blij dat we hebben volgehouden samen, zijn onwijs blij met ons mooie meisje!
Hou het doel voor ogen, maar zorg ook dat je kunt accepteren dat het wellicht niet behaald zal worden...pas toen ik dit laatste kon, bleef ik zwanger!
Succes!