vraagje

Hallo allemaal,

Vandaag ongesteld geworden, superbalen natuurlijk... Ik moet nu een foto laten maken van mijn baarmoeder/eileiders, een hystersalpingografie. Iemand ooit van gehoord en ervaring wat ze dan doen en hoe pijnlijk het is?

Mijn arts zei dat hij een gel of iets inspuit en dan maken ze een foto.

Succes allemaal!

Ik heb de HSG gehad! Ze spuiten een contrastvloeistof in je baarmoeder en eileiders, zodat deze goed zichtbaar worden en maken dan een röntgenfoto.
Bij mij hebben ze meteen mijn eileiders goed doorgespoten, want links zat een tikkie dicht. Het doorspuiten was bij mij behoorlijk gevoelig, maar niet ondoenlijk.

Ik heb 4 en 2 uur vantevoren een neurofen ingenomen en een half uur vantevoren nog een. Mij werd dit ook door de arts aangeraden.

De dag en dagen erna heb ik geen last gehad, behalve het gevoel alsof mijn baarmoeder tussen mijn knieën hing. :)

Succes!

Bedankt voor je reactie Daisy! Dus het is die befaamde HSG. Ik had daar al over gehoord hier op het forum maar stom genoeg niet verbonden met mijn ingreep. Kijk er wel een beetje tegenop maar ja, het is voor het goede doel hè! Bij jou heeft het alleen niet echt iets geholpen als ik me goed herinner of wel? Goede tip wel van die pijnstillers!

Ja, het is dezelfde ingreep. :) Bij mij heeft het helaas niets uitgemaakt nee. Ze zeggen dat de kans op een zwangerschap groter is als ze de hsg met een bepaalde olie uitvoeren. Zelf ben ik daar altijd sceptisch over geweest. Na zo'n tijd moet je toch eens zwanger worden en zie het als toeval als het na de hsg raak is. Anders hadden alle artsen die ene olie wel gebruikt, toch? Zet dus niet teveel hoop op de maanden na de hsg.

Probeer er rustig in te gaan en alles over je heen te laten komen. Het valt echt heel erg mee en geef het aan als het niet meer gaat.
Neem wel iemand mee, een excollega van mij is er niet goed van grworden het uur erna en kon echt niet zelf terug naar huis kimen.

Succes!

Alweer een goede tip :)! Ik zal inderdaad iemand meevragen. En ach, in dit soort gevallen moet je eigenlijk gewoon helemaal niet op internet gaan lezen want dan kom je de meest afschuwelijke verhalen tegen. Maar wie weet, misschien is deze ronde wel onze ronde! Verder alles goed met jullie en de kleine Stef? Ben je al begonnen met je kinderopvang? Loopt het een beetje?

Met Stef is alles goed, hij groeit als kool! De Hollandse welvaart straalt er vanaf, hini. Hij is alweer 3,5 maand morgen, de tijd gaat zo hard!
Met de opvang gaat ook alles super! Nu even rust, omdat iedereen op bed ligt. :) straks 2 kids uit school halen en dan weer even druk tot half 6!

Weet je trouwens al wanneer je de HSG hebt?

En lees idd niet teveel, je vindt vaak alleen negatieve/pijnlijke verhalen op internet!

Alvast succes!

Eens met Daisy, de HSG is geen fijn onderzoek, maar wel te doen. Ook ik had zware naproxen gekregen voor de avond ervoor en die ochtend. Het volspuiten was pijnlijk, maar te doen en ook snel weer voorbij.
Ik heb daarna wel wat bloed en vooral vocht verloren. En was heel erg moe, maar dat was vooral de spanning die eraf ging. De volgende dag weer gaan werken.

Sterkte.
Wenser

Terug
Bovenaan