Vraagjes ko

Hoi
Onze meid gaat binnenkort naar de kinderopvang en ik zit met enkele vragen

1. Wij wiegen onze kleine steeds in slaap, anders slaapt zij niet (wij laten ze niet wenen (ik zeg niet 5 minuten als ze in haar park of zo ligt en eruit wil, maar niet om te laten slapen)
Hoe gaat dit gaan in de creche? Maak mij al zorgen...
Ze gaat ongeveer 7 maanden zijn als ze gaat
Zij slaapt ook telkens maar 45 min of soms 30 min...(3 maal per dag)

2. hebben jullie een speciale babytas of zo gekocht om alle spullen in mee te nemen? Hier moeten ze melkpoeder meehebben, verdeeldoos, extra kleertjes, verzorgingsprod, koortswerend middel...en allemaal met naam op (best bij goedgemerkt.nl of zo?)

3. wij werken thuis met de angelcare met sensormatjes en zouden graag een 2de hands kopen voor de opvang. Zijn er nog mensen die dit doen?

4. Vanaf wanneer dient een baby eigenlijk schoentjes aan te doen? Pas als ze lopen veronderstel ik?
 
Hallo!
ik gebruik gewoon een luiertas. En een watervaste stift. Maar die goedgemerkt labels kunnen natuurlijk ook. Of van die witte stickers waar je zelf op kunt schrijven. 
Babys hoeven pas schoenen als ze gaan lopen inderdaad. Eventueel kan je slofjes mee geven of extra dikke sokjes als je bang bent dat het koud wordt.
Vraag je of iemand hier een angelsound verkoopt of dat er iemand anders dit aan de opvang vraagt? Lijkt mij dat ze dit wel gewoon gebruiken als jullie dat willen. 
Het in slaap wiegen zullen ze misschien niet doen. Ik zou even bellen en vragen of zij tips hebben en om na te vragen of ze dit willen doen.  Soms slapen baby's op de crèche opeens wel. Heb je al een wendag gehad? Of staat die gepland? Dan kan je even kijken hoe dat gaat. Dan breng je de kleine een dag of halve dag langs en kan jij stand by staan voor als het nodig blijkt of zij vragen hebben. Dat kan je best rust geven! 
Succes! 
 
Terug
Bovenaan