vraagjes over icsi

Hallo dames

Ik heb een aantal vraagjes over ivf icsi.
Als je zwanger wordt met ivf icsi hoe zit het dan moet je dan onder controle blijven bij de gyn of mag je gewoon naar een vroedvrouw gaan voor controle. Als alles goed is mag je neem ik aan wel thuis bevallen of niet?

En als het eicelletje niet bevrucht is dus ook niet terug geplaats wordt is de 1e poging dan al voorbij of zeggen ze dat een poging mislukt is als de eicelletjes truggeplaatst zijn maar dat je niet zwanger bent?

Ik hoop dat iemand me kan helpen. ik wil graag heel;veel weten over dit onderwerp voor we ermee gaan starten.

Ook is mijn vraag of iemand weet welke bmi ze hanteren in nijmegen maastricht of eindhoven.

Groetjes karin

Hoi Karin,

Als je via IVF/ICSI zwanger wordt, dan blijf je onder controle van de gyn. Bevalling zal dan ook in het ziekenhuis plaatsvinden. Dit omdat het een medische indicatie is en ze geen risico's willen lopen.

Of de eerste poging als mislukt wordt gezien, als er geen ei bevrucht is, weet ik niet. Maar ik zal dat wel eens gaan opzoeken, want onze volgende stap wordt ook IVF/ICSI. Heb nu de 5de IUI achter de rug, ben inmiddels een week overtijd en na 3 zwangerschaptesten ben ik niet zwanger. Zit nu best wel op de duiveltjes te wachten, want deze onzekerheid is ook niets. Zal deze week nog afwachten en anders vraag ik wel of ze een bloedtest willen doen, zodat ik zeker weet of het raak is of niet. Dan weet ik ook gelijk waar ik aan toe ben en kan ik bij de gyn een verwijzing voor het EMC gaan halen.

Als ik wat meer weet, dan zal ik het melden.

In ieder geval hhel veel succes!!!

Groetjes,

Marianne

Hoi Karin,

ik ben zwanger na onze 1e ICSI behandeling en wat ik begrepen heb van anderen mag je als allen goed gaat na 12  weken naar de verloskundige en dus ook thuis bevallen. Ik heb dit zelf nog niet gevraagd want wij hebben de eerste echo pas 1 april.

Op je andere vraag weet ik het antwoordt niet.

succes

Anneke

hallo, volgens mij zien ze een poging/behandeling pas geslaagd na 12 weken,dus ook als eerste echte poging,als het voor die tijd fout gaat niet. dat begrijp ik uit het boekje vd agis.
succes!

Terug
Bovenaan