Vraagjes van huishoudelijke aard :-)

He meiden,

Ik weet dat ik voor deze vragen ook wel even de kraamzorg kan bellen, maar misschien weten jullie het ook zo wel.

Mag borstvoeding inmiddels al in de magnetron?
En welke voeding wordt geadviseerd naast de borstvoeding? Standaard of hypoallergeen?

Bij mijn zoontje 3 jaar geleden was het opwarmen met flessewarmer, en nutrilon standaard, maar dat veranderd zo vaak. Als ik de kraamzorg bel, weet ik zeker dat ze gaan zitten preken over bijvoeding, en dat je met opwarmen in de magnetron voedingstoffen verliest. Dat weet ik allemaal, maar ik moet toch wat in huis halen voor het geval dat he!

Liefs Liff

Hoi Liff.

Op het kinderdagverblijf waar ik werk warmen we bv wel op in de magnetron (als ouders hier toestemming voor geven).
Je moet het dan geleidelijk opwarmen. Telkens 10 seconden en dan de melk even roeren zodat het gelijk verwarmd wordt.

Welke voeding ze nu adviseren weet ik eigenlijk niet.
Het laatste wat ik heb gehoord op het werk is dat als er allergieën voorkomen in de familie (vader, moeder broers/zussen) ze dan hypoallergeen adviseren en anders de normale.

Liefs Danielle

Aha kijk! Das info waar ik wat mee kan. Ga dus geen flessenwarmer aanschaffen. En dan zal het wel hypoallergeen worden. Maar dat vraag ik nog wel even na!

Dank je!

Liefs

hoi

ik werkte op een kinderdagverblijf en peuterspeelzaal(ben nu heerlijk gestopt)
en wij mochten het wel opwarmen in de magnetron.
mits we het gelijdelijk warm maakte even roeren tussendoor en dan kan het prima!

succes groetjes dion

Terug
Bovenaan