vraagjes...

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Dit is de eerste maand dat ik de pil niet slik en ik weet dus niet hoe mijn cyclus is. Ik zit nu op dag 33, heb al ruim een week last van de volgende klachten: steekjes in mijn onderbuik aan de zijkanten, vaak plassen, gevoelige tepels (nu weer over) en dit is dag 4 dat ik erg misselijk ben. Dinsdag een test gedaan die negatief was. Mijn vriend zegt dat ik soms snel geirriteerd ben en emotioneel. Zelf vind ik dat geen goede graad meter want emotioneel ben ik altijd snel.
We hebben rustig aangedaan met 'klussen' zoals jullie dat op deze site noemen, omdat overal het advies gegeven wordt om je eerstvolgende cyclus af te wachten.
Dat de test negatief was, is volgens ervaringen die ik hier lees, geen uitsluitsel dat ik niet zwanger ben...
Is het nu maar het beste om af te wachten tot ik na dag 40 nog niet menstrueer en dan pas weer een test te doen? Het zou wel heel snel zijn, zeg! Dan ben ik wel zeer verbaasd, maar superblij.

Overigens had ik niet gedacht er nu al zo mee bezig te zijn! Ik snap nu iedereen hier heel goed. Het afwachten de spanning, de teleurstellingen. Ook het moeten verzwijgen voor iedereen. Dat laatste valt mij nog het moeilijst, ik deel zulke dingen het liefst met iedereen, maar wil zo graag iedereen verrassen. Moeilijk!
Succes aan iedereen die bezig is!

Marandi

Hoi marandi!
Ik herken jou gevoel helemaal. Mijn vriend en ik zijn nu pas met de 2e ronde bezig en ik ben ook pas gestopt met de pil. Vorige maand moest ik dus voor het eerst zelf weer ongi worden. Ook ik had van allerlei vreemde klachten van steekjes in de buik, misselijk, ontzettende gevoellige borsten en noem maar op. Ik werd altijd op een dinsdag ongi (met pil) maar dat kan dus errug verschillen als je pas gestopt bent. Ook ik dacht...hoe kan dat nou? Gelijk al zwanger zijn zou echt een schot in de roos zijn. Dus ik test gedaan op donderdag. Test was negatief. Vrijdagavond kreeg ik de buikkrampen van ongi en ja hoor zaterdag vollop ongi. Ik was toch wel opgelucht, tuurlijk wil ik graag zwanger worden, maar ik wilde ook graag weten of mijn lichaam zelf weer ongi kon worden. Gelukkig is dat zo en zitten we nou in ronde 2. We hebben nu wel bewust geklust deze maand, zijn nog bezig.. Mijn NOD is nu 22 okt.

Dus zoals je ziet het komt allemaal goed maar als je toch steeds twijffeld gewoon nog een keer een test doen. Ze zeggen dan vaak 4 dagen later.
Het kan zelfs soms zijn dat je de eerste maanden niet ongi word of bijna niet.. Geloof me, het komt goed maar je lichaam moet al die hormonen van de pil eruit werken en zelf weer op kracht komen.

Succes!!!
x angel

hoi,
toen ik stopte met de pil kreeg ik ook allemaal klachten die bij een zwangerschap pasten. direct, vanaf mijn laatste menstruatie. na 42 dagen testen, bleek dat ik inderdaad zwanger was geworden. maar dat is gebeurd in de week van 14 aug, en ik heb 14 juli mijn laatste ongi gehad. betekend dat de eerste weken die klachten gewoon van het pilstoppen kwamen....
Maar, test eens na dag 40. je weet nooit... ik ben nu bijna 11 weken zwanger...
succes!

Terug
Bovenaan