Vraagjes

Hoi,

Ik ben wendy en nu bijna 6 weekjes zwanger en ik heb wat vraagjes..
Op mijn werk moet ik best veel tillen enzo, denken jullie dat dat slecht is? Ik voel me verder gewoon goed, alleen als ik moe ben dan lijkt het wel alsof er een soort elastieke band om mijn buik getrokken wordt, wie herkend dit?
Nog een laatste vraagje... Mag je ook haring eten als je zwanger bent?
Bedankt alvast voor jullie reacties,
Groetjes,
Wendy
 
Hoi Wendy,

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

1) Met veel en zwaar tillen moet je wel uitkijken en het zware werk toch aan andere overlaten.

2) elastieke band? nee hier, moet ik je een antwoord schuldig blijven, dit weet ik niet.

3) Volgens mij niet, Haring is rauwe vis toch? en allles wat rauw is moet je mee oppassen.

Nou een fijne zwangerschap en geniet er van.

Groetjes,

(ook) Wendy

 
Hoi Wendy,

Oeps, ik lees net dat haring, de enige rauwe vis die je wel mag eten. als je twijfelt doe het dan maar niet en vraag het aan je verloskundige of huisarts ofzo.

Ik zou toch eigenlijk het wel moeten weten na twee zwangerschappen (hihi)

Groetjes

Wendy
 
Hallo,

Tillen is niet erg aan te raden. Je spieren worden slapper tijdens de zwangerschap en je hebt kans als je veel gaat tillen dat je iets verrekt ofzo (je voelt al een band, dat zal vast een spier zijn die het moeilijk heeft onder al die druk van het tillen). Ik ken iemand die een verzakking heeft overgehouden aan overmatig tillen tijdens de zwangerschap, dat is alles behalve prettig.

De vis dat weet ik niet, ik weet dat rauwe vis niet mag, maar ik weet niet hoe dat zit met haring. Goed advies van Wendy, bij twijfel niet doen en iemand vragen die er echt verstand van heeft: huisarts of vk.

groetjes, Jane
 
Hoi Wendy,

Ik kan je geruststellen hoor, haring mag je gewoon eten mits deze vers is... Het beste is dus dat je bij de visboer ziet dat het gefileerd wordt. Ik heb al een nieuwe gehapt en ze zijn geweldig!!

De band die je voelt is waarschijnlijk je baarmoeder die oprekt, dit klopt een beetje bij je beschrijving.

Met tillen moet je inderdaad voorzichtig zijn en het zware idd maar aan anderen overlaten.

Nou, ga maar lekker een haring happen!!

Liefs Sas
 
hallo wendy ,

allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap.
van het tillen weet ik het volgende tot 20 weken mag je tot 10 kilo tillen (dit is via de arbo regels hoor)
daarna mag je nog maar 5 kilo per keer tillen en dan zelfs nog zo dat je die 5 kilo het liefs nog maar een a twee keer per uur doet.
hier ben ik achter gekomen omdat ik zelf nogal zwaar werk deed en zelfs dus vaak boven die 10 kilo uitkwam.
ook bukken is op het laatst zo weinig mogelijk.
maar ik weet niet wat je voor beroep doet michien dat je op je werk eens via de arboconsulent erachter kan komen.(of iemand die zich met de arbozaken bezig houd)
zo kwam ik er ook achter dat ik ook niet meer op de heftruck mocht zitten ,
en ook niet meer in de ploegen dienst hoefde maar gewoon dagdienst draaien

haring mag je best hebben alleen als die vers is.
het schijnt juist goed te zijn voor je kindje met de hersenontwikkeling.

groetjes en succes veder
ilonka
 
hoi wendy
ik werk in de thuiszorg en moet heel veel tillen en redelijk zwaar (huis)houdelijk werk doen. ik heb daar nooit geen last van gehad..(ja af en toe m'n bekken). verder doe ik alles! rekken strekken, bukken enz enz. ik ben niet zo'n miezemuis moet ik eerlijk zeggen.
ik ben nu 19 wk zwanger en alles is ok. als ik te horen krijg dat het niet ok is, en dat ik rustiger aan moet doen, zou ik dat wel gaan doen. maar nu is er nog niet echt reden voor.

over die haring, daar verschillen de meningen heel erg over. ik vind het heel lekker. en in het begin van mijn zwangersch. had ik het ook op het forum gevraagd; de meeste zeiden ja, dat mag. ik dus lekker eten. toen ik op controle kwam bij de vk, had ik het nog ns gevraagd en zei raadde het me af. dus nu eet ik het maar niet meer...kan nog wel ff zonder tot oktober hoor..hahaha
veel plezier met je zwangerschap, en doe gewoon wat jij denkt dat het beste is.
liefs van sandy
 
Terug
Bovenaan