vraagjes..

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,
even wat vraagjes. Ik ben nu 10,5 week zwanger. Morgen heb ik de dubbeltest-echo ( met nekplooimeting), weet iemand of dit dan in- of uitwendig is? Dan weet ik of de kleine al mee kan. Als het inwendig is vind ik dat nou niet zo charmant, voor een mannetje van dik 2,5.
Hoe zat het met caffeine? Koffie drink ik al niet meer, daar ga ik nu van over m'n nek, maar als ik erg misselijk ben helpt het me wel om een glas cola te drinken. Hoeveel glaasjes mag je drinken?
Ik hoop dat iemand antwoorden weet.

Groetjes!

Tja, 10 weken is net op het randje. Ik was redelijk slank en had al een hoge baarmoeder dus het kon met hetzelfde aantal weken uitwendig. Voor hetzelfde geld kan het nog niet. Flink twijfelgeval dus.

Over cola, ik dacht dat je 2 koffie en 1 cola per dag mocht. Dus als je alleen cola drinkt zal dat toch wel minimaal 2 glazen zijn. Er is trouwens ook decafeine cola, wellicht is dat een optie. Waarschijnlijk werkt de zoetigheid van de cola goed tegen jouw klachten, en niet zozeer de cafeine.

Ingeborg

Hallo,

De echo kan inderdaad inwendig en uitwendig. Ligt eraan hoe goed ze het kunnen zien.

Voor wat betreft de cola heb ik het volgende uitgezocht (ben zelf echt colaverslaafd).

Volgens het voedingscentrum mag je per dag maximaal 300 mg. cafeine binnen krijgen. Dit komt overeen met 3 koppen koffie. Omdat ik nergens terug kon vinden hoeveel glazen cola je nu mag drinken ben ik bij coca cola op de site gaan zoeken.
In 150 ml zit 15 mg. cafeine. Dit houdt dus in dat je per dag 20 glazen cola mag drinken om aan het maximale cafeinegehalte te komen. (Ik denk wel dat als je dit drinkt dat het voor andere dingen weer ongezond is) Maar over een paar glaasjes hoef je je denk ik niet zo druk te maken dan.

groetjes Danique
28w1d

Terug
Bovenaan