vraagjes

Hallo allemaal,

Mijn dochtertje van 8 weken oud slaapt 's nachts niet door. Nou maakt me dat niet zoveel uit, maar afgelopen nacht heeft ze na 04.00 uur geen oog meer dicht gedaan, wij dus ook niet. IK heb het idee dat zij i.p.v. 's nachts 's avonds haar nacht heeft. Heeft iemand van jullie enig idee hoe we die tijden kunnen verzetten. Heb het badje al geprobeerd, helpt niet. 's Avonds moet ik haar altijd wakker maken voor haar voeding, 's nachts en overdag meld ze zich altijd zelf.

Verder hebben wij nog geen vaste tijden dat we haar de voeding geven omdat ze zich iedere ochtend weer op een ander tijdstip meld.
Na iedere voeding knuffel ik even met mijn dochter en vervolgens breng ik haar naar bed, in de box leggen heeft geen zin, dan is ze al in slaap gevallen. Zodra ik haar overdag in bed gelegd heb wordt ze wakker en dan weet ik niet zo goed wat ik moet doen. Is ze wel echt moe, moet ik haar laten huilen, moet ik haar oppakken. Ik ken al die regeltjes wel van laten liggen, niet oppakken, 10 minuutjes laten huilen, maar ik vind het moeilijk het in de realiteit toe te passen.
Herkent iemand van jullie dit?
Op het moment ligt mijn dochter lekker te pitten, maar dat komt omdat ze 8 uur achter elkaar niet geslapen heeft, ik ben nu alweer aan het denken wat ze na haar volgende voeding gaat doen.

Begrijp me niet verkeerd, ik heb een heerlijke dochter. Ze lacht veel en is een echte troetelbeer. Ik kan me geen leven meer zonder haar voorstellen. Maar er zijn momenten dat ik twijfel of ik het allemaal wel goed doe!

Dat moest ik even kwijt.

Groetjes
 
Hoi Vera,
lastig he als je niet weet of je het goed doet, maar als je je gevoel volgt kan het bijna niet mis gaan.
Begrijp ik het goed dat je je dochter slapend in bed legt? Zo ja dan zou ik proberen dat te veranderen, gaat moeilijk weet ik maar anders blijf je ermee zitten.
Ik heb de af gelopen tijd 2 boeken gelezen die mij erg geholpen hebben in te zien hoe het een en ander werkt.
'wat je baby verteld' van Tracy Hogg (wel erg amerikaans)
'regelmaat en inbakeren' van Ria Blom.
Als je lid bent van de bieb zou ik ze lenen. Het inbakeren hebben wij niet gedaan, je kan op www.inbakeren.nl al wat lezen en van het andere boek kun je op de volgende link alvast het 5de hfdst van het boek lezen: http://www.ouders.nl/hogg-hfdst5.pdf

Succes ermee
 
Hoi

Onze dochter is nu 7 week en ik heb ook het idee dat de avond meer haar nacht is. Ik moet er dan ook nog minstens 1 keer uit snachts en ze huilt ook regelmatig. Ook overdag gaat ze lang niet altijd vrijwillig haar bedje in en s'avonds ligt ze meestal bij ons. Ik heb het boek van Tracy Hogg ook gelezen, een goed boek vind ik maar of je er in deze situatie wat aan hebt denk ik niet. Ik zou zeggen probeer haar s'avonds wat minder vast te laten slapen door missschien in box te laten slapen. Grote kans dat ze dan minder vast slaapt en wie weet s'nachts langer gaat slapen. Je hele verhaal komt mij bekend voor en het drijft ons soms tot wanhoop! Ik kom de hele dag haast niet aan andere dingen toe dan om voor haar te zorgen. Ze is ook een schat, absoluut. Mijn vader zegt: de dag dat ze goed gaat slapen komt er bijn aan. Alle kinderen gaan plots goed slapen. Onze dochter is ook nog 5 week te vroeg geboren dus wie weet duurt het bij ons wat langer maar die dag komt!
Groetjes en sterkte
 
Hoi,

Volg je gevoel en dan komt het goed.
Ik heb ons dochtertje nooit laten huilen. Zeker niet in bed omdat ik vind dat dit een veilig plek moet zijn.
Iedereen weet het altijd beter en in de theorie klinkt het zo mooi gewoon laten huilen dan leren ze vanzelf dat ze moeten slapen.

Dat druist helemaal tegen mijn gevoel in en ik heb het dus ook nooit gedaan. En nu slaapt ze als een roosje.

Hier werkte het heel goed om een vast ritme aan te houden. Ik maakte haar standaard om de 3 uur wakker voor een voeding dan de borst, knuffelen en weer naar bedje.
s'Nachts hield ik het lekker donker voor haar. En verschoonde geen luier deed het zelfde borst knuffelen en weer naar bed.

Hier heeft dat goed geholpen.
En zoals hier boven staat probeer haar wakker in bed te leggen. Nu slaapt ze lekker bij jou, word ze wakker in een andere omgeving en niet lekker bij mama.

Succes en onthou goed volg je gevoel.
 
Klinkt allemaal bekend...
Wij moeten er midden in de nacht ook nog meerdere malen uit.(zeven weken) De goede en slechte dagen/nachten wisselen elkaar af. Niemand kan je eigenlijk vertellen hoe het moet, omdat elk kindje anders is. Wij hebben wel wat aan het advies gehad wat hier eerder al genoemd is. Overdag zelf je kindje om de drie uur wakker maken voor een voeding. Ook deed ik eerder na de voeding van negen uur wel eens iets met mijn zoontje. (wandelen, spelen in de box, op visite... Zo sliep hij 's middags beter. Na zijn middagdut liet ik hem dan beneden liggen(kinderwagen) hier waren allemaal geluiden, zo hoopte ik dat hij 's nachts beter sliep. Maar ik denk dat wat eerder genoemd waar is en ze dus na acht weken nog geen vast ritme hebben. Bij ons gaat het soms goed soms niet. Schrale troost, na een dag/nacht huilen moeten ze slaap inhalen. Tipje, dan ga ik zelf ook altijd nog even plat...
 
Ook mijn baby sliep altijd de hele avond goed door. Wat ik niet deed was de laatste avondvoeding van 11:00 uur. Ik liet hem altijd zelf komen. Soms sliep hij dan tot 02:30 uur en kwam daarna rond 06:00 uur. Je moet dan wel s nachts je bed nog een keer uit maar daarintegen kun je wel s avonds lekker vroeg naar bed. Hij heeft ook een periode gehad dat hij om 01:00 uur al kwam en daarna om 04:30 uur om vervolgens ook niet meteen weer te gaan slapen, dat is wat minder. Misschien het proberen waard om haar niet wakker te maken voor de avondvoeding. Mijn baby sliep overdag ook nooit in zijn bedje, nu is hij 5 maanden en hij wil het nog steeds niet. Misschien wil ze in haar wagen slapen, dat deed ik altijd. Nu slaapt hij trouwens overdag op de bank, zolang ze nog niet omrollen kan dat geen kwaad lijkt mij. Als je het niet prettig vind om haar te laten huilen moet je dat ook vooral niet doen, zeker overdag niet. s avonds met het naar bed gaan vind ik wat anders want dan moet ze gewoon leren dat het bedtijd is. Nou ik wens je veel succes!!!
 
Terug
Bovenaan