vraagjes

Hallo allemaal,

Was eigenlijk even benieuwd hoe hard jullie kindjes allemaal groeien en hoeveel voeding jullie geven.

Demi is 9 weken oud en woog bij haar geboorte 3550 en was 50 cm lang, nu is ze 9 weken later al 6000 gram en 62 cm lang. Ik moet pas weer 8 januari weer naar het CB en was   dus eigenlijk benieuwd of dit niet een beetje te hard gaat. (ze was bij 4 weken 4750 gram en 54 cm)

Ze krijgt wat betreft voeding Nutrilon Omneo 5x 07.00, 11.00, 15.00, 19.00, 23.00 en heel soms een nachtvoeding van 150 cc water en 5 scheppen voeding, nu heb ik het idee dat ze soms nog hongerig is, omdat ze het vaak geen 4 uur uithoudt tussen de flessen in. Hebben jullie tips?

En hoeveel slapen jullie baby's ongeveer rond deze leeftijd? Demi gaat na haar fles altijd nog even in de box of in de wipper en is in totaal zo'n 1,5 uur wakker inclusief voeden en verschonen. Alleen na haar fles van 19.00u is het feest want dan wil ze heel slecht slapen, tot 20.30u slaapt ze en dan is het paniek tot 22.00/23.00u. Ik denk dat ze haar huiluurtjes heeft dan of dat haar ritme nog niet helemaal goed is. Ik geef haar namelijk 's ochtends (07.00) de fles in bed en leg haar dan meteen weer in bed. Misschien denkt ze daarom wel dat het dan nog nacht is. Iemand hier ervaring mee?

Ik moet vanaf 5 februari weer gaan werken en dan is het natuurlijk wel lekker als er een beetje ritme inzit!!

Groeten Mia en Demi
(www.demibo.nl)

Hoi!

Owen is nu bijna 11 weken en woog de laatste keer (12/12/06) op het cb 5360 gram, bij zijn geboorte woog hij 3845.Hij krijgt nu 4 (soms 5) voedingen van 200cc hypo- allergeen(hij drinkt hem niet altijd leeg).Meestal zit er 4 uur tussen zijn voedingen maar nu hij meer krijgt vaak ook 5.
Ik maak hem dan ook niet wakker voor zijn fles."s Nachts slaapt hij vaak door tot een uur of 7.Ik denk dat Owen inmiddels ook wel rond de 6000 gram zit hoor!!
Ik moet alweer in de tweede week van januari beginnen met werken,ben ook benieuwd wat zijn ritme dan zal zijn!!

groetjes Daphne

Dean is morgen 12 weken oud. Bij zijn geboorte woog hij 3615 gram en was 53 cm. Vorige week op het cb (bij ruim 10 weken) woog hij 6215 gram en 61 cm. Dean krijgt 5 x 180 cc per dag; 09.00, 12.00, 15.00, 18.00 en 21.00 uur. Dean slaapt 's nachts altijd door en ik moet hem om 9.00 uur wakker maken.

Groetjes,

Nelly.

Hoi,

Wil even reageren over het slapen.
Bekend probleem de avond. Bij ons werkt het avondbadje erg goed....
Dus bijvoorbeeld: De voeding van 19.00 uur lekker even wakker houden in bad, pyjama aan. Ze  is dan lekker soezelig en slaapt eigenlijk heel snel en diep. Soms heb ik dan nog een beetje voeding nodig maar de baby slaapt dan wel goed in.

En over de ochtend heb ik als tip om de vroege ochtend lekker weer te laten slapen, en de late ochtend lekker wakker. Ook na de voeding. Ze  is dan zo helder en gezellig.
Einde ochtend weer een volle voeding en ze slaapt dan 3 a 4 uur. Kan ik ook nog rusten of wat huishoudelijks doen.
Ik weet alleen niet als je weer gaat werken of de baby in de vroege ochtend ergens naar toe moet (creche of oppas) daar heb ik geen ervaring mee.

Succes.....

Hoi,
Isabel was met 8 weken 56 cm en 4995 gram, nu weegt ze ongeveer 5600 gram. (11 weken) ze is met papa op de weegschaal geweest.
Het ene kindje groeit harder dan een ander. Isabel was in  1 maand 1 kilo aangekomen, vond ik ook best veel. Maar ja die borstvoeding is ook zo vet, wat wil je.
Hier is nog weinig stuctuur wat betreft slapen en eten. Isabel komt wanneer ze wil, de ene ochtend 8 uur, dan weer 10 u. Geen pijl op te trekken.
Ach het komt vanzelf een keer, hoop ik.
Groetjes Rene mv Isabel 11-10-06

hoi sam77, onze dochter is nu 9 weken oud en was bij de geboorte 3660 gram en ongeveer 50 cm lang,afgelopen donderdag ( 4 jan.) ben ik bij het cb geweest en was ze 4580 gram en 58 cm lang. Mijn dochtertje groeide inde 1ste maand ongeveer 800 gram en in de 2de maand maar 130 gram dus dat is het tegenovergestelde van jouw kindje. Ik sprak een moeder op het cb en haar zoontje woog met 9 weken ook rond de 6000 gram dus ik denk dat dat niet vreemd is hoor! en ja je kunt je kindje moeilijk minder eten gaan geven he! wees tevreden met je kindje en als het voor de rest ook goed gaat maak je dan niet te druk om het gewicht!! als je kindje straks gaat bewegen is het er zo van af hoor al dat babyvet. groetjes

Terug
Bovenaan