vraatzucht

A

Anoniem

Guest

Oh  jee, dit moet ik even delen hoor. Ik ben nu 26 weken zwanger. De afgelopen weken heb ik normaal gegeten. Zelfde hoeveelheid boterhammen mee naar mijn werk, appel, liga, normale hoeveelheid avondeten, zak ships op zijn tijd enz.
Maar nu sinds een dikke week heb ik zo'n honger!!  s Avonds in bed knort mijn maag en op mijn werk krijg ik de boterhammen niet aangesleept.Echt irritant als je net in je bed ligt en tanden hebt gepoetst en het begint weer.
Nu weet ik dat ik meer moet eten door de groei van mijn baby, maar eten voor 2 schijnt echt onzin te zijn. Ik wil ook niet te veel reserves opbouwen voor na de bevalling!!!
Hebben jullie tips voor maagvullende dingen die toch niet te veel energie bevatten??
Ik heb vandaag 2 pakken koekjes en een zak haribo snoep opgegeten maar dat is ook niet de oplossing natuurlijk.
groeten Elke

Aloha,

Ik heb 's nachts altijd trek in chocolade. Erg he. Ga er ook gewoon voor uit mijn bed. Moet volgende week naar de verloskundige maar tot nu toe was ik nog niets aangekomen. Ben ook 26 weken zwanger.
Mijn tip aan jou. Ik ben momenteel ook heel gek van fruit en dan vooral melloenen en nectarines. Misschien helpt het jou ook?
Daarnaast ook een tip om 10.00 's avonds nog een grote kom yoghurt met verse aardbeien te eten of zo. Kom je beter de nacht door haha

succes ermee

gr lies

Hoi,
goh, da's vervelend zeg. Vooral volkorenproducten eten, want dat zijn langzame energieverbranders en genoeg drinken. Bijv. melk, chocomel.
Fruit is ook een goeie.
Je zou je vraag ook aan een dietiste kunnen vragen of bijv. op de site van het voedingscentrum. Die kunnen je vast verder helpen.
Groetjes V.

Bedankt voor julie reacties! De kom yoghurt s avonds had ik ook al ontdekt. Ik denk dat ik morgen een zak wortels ga kopen, die eet ik gewoon rauw, hardstikke lekker.
Ik merk inderdaad dat zoetigheid averechts werkt vanwege de snelwerkende suikers. 5 minuten later krijg   ik een insuline piek en dan heb  ik  alleen maar meer honger.
Ik had van de week pruimen gekocht: getverdemme, de eerste dagn veel te hard, laat je ze een paar dagen liggen: zijn ze rot. Dat heb ik nou ook altijd met perzikken en nectarines.
groeten Elke

De nieuwe yoghurt van mona met aardbeien!!!

Verslavend en gezond!

Mijn vriendin had precies hetzelfde! Er ging een enorme broodtrommel vol met broodjes mee naar haar werk en éigenlijk had ze daar nog niet eens genoeg aan! 's Avonds schepte ze twee enorme borden warm eten naar binnen en het liefst ging ze nog even langs de mac vlak voor slapen gaan. Ze heeft daar nu wel een beetje spijt van, want de kilootjes zitten er dus ook extra..

Zelf heb ik nog nooit zo weinig trek in eten gehad! Ik houd niet zo van brood normaal, maar ook warm eten gaat er met moeite in. Vlees gaat al helemaal niet! Mijn ontbijt (bakje yoghurt met cruesli) voel ik tot diep in de middag in mijn maag zitten.. en ik kan dus tot een uur of drie daar op teren. Dan krijg ik trek in lekkere dingen, maar fruit smaakt me ook heel goed, dus kom maar op met die appels (kilo's heb ik al achter de kiezen!) en nectarines en meloenen!! Nou ja, zolang ik me goed en fit voel en ons kindje het goed doet maak ik me geen zorgen.. maar soms wilde ik wel weer gewoon lekker 'mijn oude ik zijn' en genieten van een flink bord warm eten!

Terug
Bovenaan