vragen enzo

Hoi Dames,

Weet dat sommigen van ons pas zwanger ( ik dus ook )zijn maar ik vraag me toch al dingen af en denk ook al over dingen na. Doen jullie dat ook??

Ik wil graag borstvoeding gaan geven, zolang mogelijk en daarna dan overstappen op flesvoeding. Maar ja welke flessen en spenen zijn dan het beste ?? Iemand ervaring ??
En die lijst die je krijgt of kan downloaden wat je allemaal nodig zou hebben. Klopt dat allemaal wel ?? is dat echt allemaal nodig ?? Iemand ervaring??
Hoop dat iemand van jullie met eventueeel al ervaring wat tips heeft.
En alvast bedankt.

Kan haast niet wachten tot volgende week vrijdag de 14de. Dan krijgen we de echo en weten we of het allemaal goed is of niet. Heeft verder nog iemand van jullie volgende week een echo afspraak ???

Verder heb ik iets nieuws erbij, ben nu niet alleen misselijk, en pijnlijke borsten maar heb ook nog een aambei ook. Iemand ervaring hiermee ??? mag je zalf gebruiken ervoor / ertegen ??

Nou meiden bedankt voor de tips alvast.

Veel liefs van mij.
 
Hoi Shirly,

allereerst natuurlijk van harte gefeliciteerd.
Ik zelf hou het lijstje aan van de kraamzorg, daar krijg je nl. ook een lijst van. Je moet je trouwens daarvoor wel zo snel mogelijk aanmelden.
Luiertruitjes heb ik begrepen van ervaren moeders schijn je niet te gebruiken dus die heb ik niet aangeschaft.

Voor de rest van je vragen: misschien is het voor jou handiger om ook eens te kijken op het forum van de maand waarin je bent uitgerekend. Je gaat naar onderwerpen en scroll dan zo naar beneden naar de maand waarin je bent uitgerekend. Het contact daar is persoonlijker en meer op jouw situatie gericht. Ook kun je daar ervaringen uitwisselen.

hele fijne zwangerschap verder
groetjes Karin
 
Hoi Shirley,

Gefeliciteerd en veel plezier volgende week met je echo. Is echt heel erg leuk!

En dan die lijsten etc. Ik zelf neem ze met een korrel zout. Bekijk het een beetje nuchter. Wij gaan voor wegwerpluiers en ik ga dan ook niet 12 hydrofiel luiers aanschaffen. Gaan direct mensen zeggen 'ze zijn zo handig als handdoek'. Dat is wel waar, maar eh, we draaien toch ook regelmatig een was? Ik heb dus een pak van 6 gekocht... en zo bekijk ik alles.
En wat toch nog nodig mocht blijken te zijn in de dagen/ weken na de bevalling is snel genoeg alsnog gekocht!

Ik heb ook geen luiertruitjes in huis gehaald en van een vriendin die kraamverzorgster is heb ik al begrepen dat bijvoorbeeld een waskom door hun helemaal niet gebruikt wordt en zij vraagt zich altijd af waarom iedereen die in huis heeft! (staat dus vaak op die lijsten...)

Voor wat betreft de voeding en spenen/ flessen: dat is een kwestie van proberen als je je kindje op een gegeven moment uit de fles wilt laten drinken. Begin met een soort speen en als je kindje daar niet uit kan of wil drinken probeer je wat anders. Dat zul je samen met je kindje uit moeten vinden.

Succes ermee en nogmaals: veel plezier met je echo!

G.
 
De hydrofiel luiers heb je zeker wel een stel meer van nodig, mijn zoontje is 6 januari geboren. Ik heb zelf 30 van die dingen, is wel erg veel, maar zeker niet overbodig. Je gebruikt ze inderdaad als handdoek omdat het huidje in het begin veel te teer is voor badstof, je legt er 1 in het bedje onder het hoofdje en in de kinderwagen allemaal tegen het spugen. Je kunt zeggen dan wassen we de lakentjes wel, maar als je kindje na elke voeding spuugt doe je dat ook echt niet lang, een nieuwe luier heb je zo neergelegd en alles is weer lekker schoon. Wat flessen en spenen betrefd gebruik ik die kromme difrax flessen, de spenen die daar standaard bij zitten zijn ideaal, kan je pasgeboren kindje meteen gebruiken. Mijn zoontje drinkt er vanaf het begin af aan al perfect uit en ik hoor van veel andere hetzelfde verhaal.....

heel veel succes en plezier in je zwangerschap, groetjes Martine
 
Hoi Shirley,

wat mij heeft geholpen bij dit soort vragen is de bieb in duiken en steeds lezen over iets waar ik een vraag over had. Dus eerst over welke voeding je zelf wel of niet mag/moet eten en over wat kwaaltjes waar ik last van had.

ondertussen heb ik net een boek over borstvoeding gehaald (nu net begonnen te 'lekken') en daar superveel interessante info uit gehaald.

Nou ja, zo lees je precies waar je aan toe bent zeg maar. Die informatie over goede spenen en zo, grote kans dat je dat voorlopig toch weer vergeet want er gaan heel andere dingen spelen (darmgassen, groeiende buik, wel of geen trapjes etc.)

Maar goed. Geen concreet antwoord maar dat is ook wel lastig met zoveel
vragen ineens!

succes!

ps wel grappig om te zien hoe iedereen de 'kraamlijst' zelf aanpast. Ik hoorde ook van mensen die geen navelbandjes gebruikten (wel weer een wasbekken). Ik heb zelf verschillende lijstjes gevonden en allemaal geven ze net weer wat anders aan! Geen pijl op te trekken. Je kraamburo wel, die geven ook aan wat ZIJ willen gebruiken (zoals bij mij dat wasbekken).

 
nog wat:

geen aambeienzalf tijdens je zwangerschap! Ik heb er altijd al last van gehad dus wist ook wat te doen toen ze weer op kwamen zetten: niet persen als je poept (gewoon laten komen)
en veel vezels eten

succes
 
Hoi,
ik heb nog een aanvulling over de speen. Ik gebruikte altijd de speen met 3 standen. In het begint zuigt je kind heel krachtig en dan zet je hem op een 'klein' gaatje en als het dan moe wordt op een groter gaatje. Later kun je die spenen ook nog gebruiken voor pap.
Groetjes, Melanie
 
Terug
Bovenaan