Vragen mbt. cyclus

Ik voel me net een schoolkind dat het even niet snapt (of ik heb bijzonder slecht opgelet bij Biologie)

Mijn naam is Ayla, 27jaar, getrouwd met huisje, boompje en beestje(s).

Ik heb een regelmatige, doch zware cyclus en was vruchtbaar volgens de kalender app op 24 april. Mijn menstruatie begon op 10april en eindigde op 14april.

Mijn man en ik hebben gemeenschap gehad op 21april en 22april. Daarna pas weer op 28april. Ik ben door mn rug gegaan en had even nergens zin in ;)

Maar ik ben eergisteren begonnen met licht bloedverlies en ik kan nu zeggen dat ik ronduit aan het menstrueren ben.

Hoe kan dit? Volgens mijn berekening ben ik minstens 8a10 dagen te vroeg begonnen.

Maak ik ergens een rekenfout.. kan iemand mij het uitleggen want internet biedt geen uitkomst. Ik ben niet zwanger, dat kan ik uitsluiten maar waarom besluit mijn lijf opeens te vroeg een cyclus te starten?

Alvast bedankt! Ik lees graag ervaringen!



Lieve groet en succes aan iedereen met een kinderwens!
 
Hee Ariel, bedankt voor je reactie. Je hebt ook helemaal gelijk.

Ik merk dat ik met vragen kamp omdat ik juist zo regelmatig ben en zodanig zwaar menstrueer dat ik het daarom echt moest bijhouden, al ruin voordat ik uberhaupt aan kinderen dacht. Ik ben de type dat een combi van tampon en maandverband moet gebruiken omdat ik anders doorlek.

Nu zijn we bezig, wil ik vertrouwen op de regelmaat van mijn lijf, start het met afwijken van haar norm!

Qua testen.. daar ga ik in de toekomst zeker eens mee beginnen. Maar we zijn nu net drie maanden bezig en zitten nog in een rustige gemoedstoestand. Vandaar dat ik het ook meer dan prima vind om een keer niet te vrijen toen ik op mn vruchtbaars was. Het komt allemaal wel goed.

Ik vraag me alleen af hoe het kan dat mijn lijf na jaren opeens vol afwijkt en waarom zo opeens.
 
Vervelend Ayla, ik hoop dat het uizondering oo de regel is. Het lijf werkt raar ik had precies hetzelfde toen ik zwanger wilde worden. Altijd 26 dagen, al jaren, en opeens ging het alle janten op. Succes, hoop dat je snel zwanger bent dan hoef je ook niet meer met die tampons in de weer haha ;)
 
Terug
Bovenaan