Vragen miskraam

Hoihoi

Helaas, ik mocht een dag genieten van zwanger zijn (positieve testen dus) en heb de volgende dag een miskraam gehad na dikke 7 weken zwangerschap. Ik zit met nog een paar vraagjes die ik heel graag aan jullie wil stellen. Hoe lang blijft het HCG hormoon in je lichaam zitten na een miskraam? Niet dat ik over een tijd blij positief test terwijl het nog 'oud' hormoon blijkt te zijn...En de verloskundige zegt dat als het bloeden stopt, dat alles dan uit mijn lichaam is. Kan ik daar echt van uitgaan of hebben jullie nog een controle echo gehad? Hoop op antwoorden en ik wens iedereen heeeel veel succes met zwanger worden! Liefs van Soof

Hoi Soof,
ik heb zelf nog niet zo lang geleden een miskraam gehad en ik had ook dezelfde vragen. Als je de miskraam achter de rug hebt (vruchtzakje verloren) dan bloedt het nog even door en dan wordt het als het goed is minder. Bij mij was dat niet zo, en duurde het nog 4 dagen voordat ik weer een stuk stolsel (ongeveer zo groot als een wijsvinger) verloor, toen pas was het echt voorbij. Als het bloeden aanhoud dan maken ze meestal geen echo, maar dan curetteren ze je (schoonzuigen, is geen pretje) zodat ze zeker weten dat alles weg is. Als het bij mij nog veel langer had geduurd was ik ook gecuretteerd, maar het was gelukkig niet nodig. En als je wacht met klussen (onveilig) totdat je 1 menstruatie hebt gehad, dan weet je 100% zeker dat het HCG uit je lichaam is (anders werd je niet ongi) . Ik heb ook niet gewacht hoor, ik was in 1 keer weer zwanger, terwijl we er daarvoor zo lang op moesten wachten. Maar ik vond het wel moeilijk om zo snel weer zwanger te zijn. Dat is voor iedereen persoonlijk, jij weet het het beste.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Grtz Muty

Beste Soof,

Toen ik een miskraam had en naar de huisarts was gegaan, moest ik na 10 dagen terugkomen om weer een zwangerschapstest te doen. Dat kon gewoon (gratis) bij de huisarts vanwege de "medische indicatie". Wanneer de test negatief is weet je dat het HCG hormoon uit je bloed is. De huisarts vertelde me dat ik meteen weer kon proberen zwanger te raken.

Hoop dat je hier verder mee kunt!
Succes!

Ik heb met 8 weken een miskraam gehad. Het bloede duurde toch wel een week. De gyn. gaf aan dat het zeker 8 weken duurt voordat het hormoon uit je lichaam is. Maar vanaf de dag dat eenmiskraam hebt gehad neemt de hoeveelheid af. Ik had ook echt een menstruatie wachten nodig om weer in de herkansing te gaan! Je merkt heel goed aan je lijf wanneer je er weer klaar voor bent! Succes.

Hoi Soof, ik kan je de hand schudden. Ik had precies hetzelfde. Bij mij ging het ook mis in mijn 8ste week. Het zwangerschapshormoon blijft nog wel even in je bloed maar dit bouwt langzaam af. Afgelopen maandag heb ik bloed laten prikken en het zwangerschapshormoon was nog wel aanwezig maar in veel mindere mate als wat zou moeten. Bij een echo was niets meer te zien in de baarmoeder dus dan gaan ze er inderdaad vanuit dat alles vanzelf is weggevloeid.

Sterkte ermee! We blijven gewoon proberen!!

Groetjes Frederique

hoi, ik heb 15 maart een miskraam gehad bij 13 weken. Het bleek in de 8ste week al mis te zijn gegaan, alleen heeft mijn lichaam het niet losgelaten. heel wrang. ik werd na 1 maand weer ongesteld en heb nu een heel zwanger gevoel. zou het dan toch zo snel net als Muty? ik heb pas volgende week zaterdag mijn nod, en ik ben helemaal geobsedeerd lijkt het wel door de symptomen. Daarnaast is mijn vriendin nu ook net zwanger en ik hoop dat we samen zullen lopen. Je hoort best vaak dat je na een miskraam snel weer zwanger kan zijn, terwijl anderen toch weer minstens een half jaar moeten wachten.
Duimen jullie mee?
Veel sterkte na deze vreselijke ervaring.
Groetjes,
Deborah

Terug
Bovenaan