vragen over afkolven

hallo allemaal

mijn dochtertje is nu tien weken en ben nu bezig een vooraad bv aan te leggen voor strakjes als ik weer ga werken en als ik weg moet ofzo. Ze krijgt af en toe al een flesje, dat gaat goed.
Ik kolf nu twee keer per dag s'avonds na de laatste voeding, ik geef 1 borst per keer, kolf ik de andere borst en s'ochtends na de eerste voeding ook de andere borst.
Ik krijg per keer ongveer 40 a 50 cc gekolfd.
Heb 3 kolf beurten nodig om een voeding te krijgen.
Is dit bij jullie ook? of kolven jullie meer in een keer?
Gaat de productie nog omhoog als je langer kolft?
Ik kolf een minuut of tien dan komt er echt niks meer, heb na een minuutje tsr en dan komt er binnen een paar minuten wel 30 cc de rest nog wat druppels.
Tips voor een tweede tsr??
Vast bedankt, groetjes carlijn
 
Ik kolf wel wat meer, 120 cc op mijn "slechte" borst. Ik kolf echter alleen 's ochtends als mijn meisje doorgeslapen heeft en ik dus aardige stuwing heb.

Wat vroeger wel hielp is afkolven voor de voeding en dan tijdens de voeding nog een keer (gebruik makend van de TSR die mijn dochter opriep). Ik heb echter de electrische kolf van meleda en hoef dus geen kracht te zetten tijdens het kolven. (wordt namelijk lastig als je tegelijkertijd ook aan het voeden bent.

's Avonds kolven was voor mij geen succes, omdat 's avonds de hoeveelheid vaak minder is. Nu heeft ze weer een groeispurt en slaapt dus niet door. Kolven doe ik nu dus even niet.... Zou wel kunnen, maar ik ben al vermoeid genoeg.

Kolven moet je echter even leren, des te langer je kolft des te beter het gaat. Drukte en vermoeidheid heeft echter wel een negatief effect. Wat je nog wel zou kunnen proberen is om je kleintje vaker aan te leggen en dus ook wat vaker te kolven, waardoor de productie wat omhoog gaat (zelf regeldagen creëren).

Groetjes Nynke
 
Terug
Bovenaan