vragen over borstvoeding

A

Anoniem

Guest
hoi meiden,
ik heb een vraagje, ik wil heel graag de borst gaan geven, maar het wordt mij van alle kanten afgeraden het lijkt de antiborstvoedingsmaffia wel.......
maar mijn vraag is dus is het bijv ook te combineren met de fles of is dat in de praktijk niet haalbaar? ik werk nl 's avonds en kan dan echt niet kolven, ben eigen baas dus daar ligt het probleem niet maar ik kom bij mensen thuis en ga in ene kamer vol vreemden dus niet kolven.... maar zou het dan haalbaar zijn om overdag de borst te geven en 's avonds de fles of kan ik het beter idd uit mijn oofd zetten?

alvast bedankt
brenda

Hoi,
Als jij borstvoeding wilt geven, moet je dat gewoon doen. Laat je niet gek maken. Hoe het gaat valt niet echt te voorspellen. Bij de ene gaat alles heel makkelijk en verwisselt de baby zonder moeite fles-borst-fles-borst. Bij de andere wil de baby alleen het ene of het andere. Met de melkproductie hetzelfde verhaal; soms past die zich moeiteloos aan, soms niet. Mijn advies: probeer het gewoon! Over het algemeen krijg je van verloskundige en kraamverzorgers alle steun om borstvoeding te geven. Met hen krijg je meer problemen als je geen borstvoeding wilt geven!
Succes, groetjes Ivy

Hoi,

Ik zou het gewoon proberen als je dat graag wilt. Bekijk even hoe het gaat tijdens je zwangerschapsverlof. Ik neem aan dat je dat wel hebt, ook al ben je zelfstandig ondernemer. Wie weet lukt het niet in die tijd, of besluit je dat het toch niks voor jou is.Bij mijn eerste kreeg ik van mijn HA de tip om te zorgen dat er flesjes en flesvoeding in huis zou zijn. Hij gaf ook aan niet ten koste van alles BV te willen geven. Met die instelling ben ik begonnen. Het ging goed. Maar als dat niet zo geweest was, was ik zonder morren overgestapt op de fles. Hou gewoon beide opties open. Ik ben nu bijna 9 weken zwanger van de tweede. Ik ga de BV weer proberen. Maar als het niet lekker gaat, stap ik meteen over op de fles. En ook ik denk erover om iedere dag 1 fles "kunst"te gaan geven. Mijn vriendin deed dit ook vanaf het begin, en dat ging prima.
Bekijk het gewoon op het moment dat het zover is. Bespaart je een hoop denkwerk. De oplossing komt vanzelf.

Groetjes, Kat (juni 2006 forum)

PS: meer info kun je vinden op de sites van La leche league of borstvoeding natuurlijk. Er schijnt ook een borstvoedingsforum te zijn. Misschien hebben die nog tips!

Succes!
Groetjes, Kat

Hoi Hoi,

Wat   je ook kan doen is als de kleine overdag klaar is met drinken dat je dan de rest afkolft en hem of haar dat 's avonds geeft. Je borsten maken dan gewoon wat meer borstvoeding aan. Want de produktie is naar de behoeftige hoeveelheid. Je kan het zelfs invriezen. Heb je helemaal genoeg.

Ik hoop dat het bij jou in ieder geval kan en lukt.

groetjes aafje moeder van cornelis-jan

Wat gek dat mensen het je afraden, het is toch supernatuurlijk. Als je nou gaat kolven voordat je gaat werken en wanneer je weer thuis komt dan zit er toch niet zo ontzettend veel tijd tussen. Toen ik werkte wilde op een gegeven moment het kolven niet meer, ik ben er toen mee gestopt en heb nog best wel een hele tijd de ochtend en de vroege avond en late avond voeding gegeven en dat ging prima. Had wel een flinke doos zoogcompressen op mijn werk  staan, want als ik aan mijn dochter dacht wilde het onverwacht nog wel eens toeschieten, maar voor de rest ging het prima. Laat je niks aanpraten, gewoon doen.

Groetjes,
Tineke

Ja hoi,

Ik sta ook idd perplex hoeveel mensen "negatief" zijn over borstvoeding geven.
Het is zo bijzonder en ik weet ook dat het niet bij iedereen even makkelijk gaat, waardoor mensen "nare" ervaringen hebben, maar om bij voorbaat al te roepen dat jij het niet moet doen gaat in mijn ogen  wat ver!

Ik las net dat Aafje je adviseerde om evt overdag te kolven, zodat   dat 's avonds met een flesje gegeven kan worden! Helemaal mijn idee!!!

Als je het wilt proberen zou ik het zeker doen. Belangrijk is dat je, zeker in het begin, goed begeleid wordt en dan moet dat volgens mij goed komen. Ik had het geluk dat mijn moeder kraamverzorgende is en erg VOOR borstvoeding en dat stimuleerde me erg. Onze dochter dronk geweldig en ook met mij ging het goed, ik heb er enorm van genoten en tot ongeveer 9 mnd vol gehouden. Wel na 6 mnd fruit en groente gaan geven en dus BV afgebouwd. Ik heb veel gehad aan de borstvoeding.nl site, hier is ook een forum en ik vond dat erg prettig!

groetjes en veel succes bij je beslissing

Rianne

Borstvoeding  van alle kanten afgeraden????? Die weten niet waar ze het over hebben!
Borstvoeding is hartstikke gezond, mooi, het beste dat je je kindje kunt geven en kan erg makkelijk zijn!
Tuurlijk, in het begin is het soms niet leuk, het kan zwaar zijn e.d. Maar het is zeker de moeite waard om daar doorheen te gaan.

Wat doe je voor werk dat je niet kunt kolven?? Je hoeft maar eens in de paar uur te kolven. Dan is er vast wel een mogelijkheid. Desnoods in de auto..... Of ergens in een kamertje. Dat hoeft niet lang te duren.

Een combinatie kan evt. ook. Of je kolft tijdens je verlof een voorraadje die je kunt aanspreken als je weg bent.

Kijk zeker eens op het borstvoedingsforum: www.borstvoedingsforum.nl en laat je niks aanpraten over dat je het niet zou kunnen.

Overigens hoef je geen kunstvoeding in huis te halen als je van plan bent bv te geven: pas als het na een paar daagjes écht niet lukt, kun je dat alsnog halen. En in geval van nood is het nog altijd bij een nachtapotheek te krijgen.

Succes!

Terug
Bovenaan