vragen over de eerste kleertjes

A

Anoniem

Guest
he hallo allemaal.ik ben degene die al 18 weken is inplaats van 7 weken wat de doc zei.
nou heb ik even aan vraagje wat is de maat van de eerste babykleertjes die de kleine direct aan kan.
en waar kan ik deze eerste kleertjes kopen.
want ik heb al wat kleding gehad en dat was dan maat 56 maar toen ik bij mijn nicht was had die veel kleinere kleertjes.
en wat zijn de maten een beetje het eerste jaar.
voorderest gaat alles goed met de zwangerschap.
hebben eergister de eertse controle gehad en het hartje gehoord.
voorderest groeide die goed en is het nou ook zo dat als het hartje rustig gaat dat je dan meer kans heb op een jongen en als het snel gaat op een meisje

gr priscilla

Hai

Die kan je overal kopen hoor ook bij bijv de v&d ed maar daar heb
je niet zo veel van nodig 56 kunnen ze zo aan en anders sla je gewoon
wat om... kinderen groeien hard dus als je zorgt dat je je houdt aan
een "babyuitzetlijst" komt het wel goed....als je een paar pakjes aan
elkaar hebt dan redt je het wel en je kunt altijd nog wat kopen als je
kindje er is

Liefs Jip

hoi

Leuk hé, dat babyshoppen!
Wij hadden bij ons eerste kindje 3 pakjes mt 50/56 en 3 van 62/68....dit was echt genoeg, want je krijgt ook zoooveel!!! Kleiner is vaak voor premature kindjes en die koop je bij oa prenatal, maar vanaf mt 50/56 kun je bijna overal terecht.
Nu voor de tweede kopen wij maar 1 pakje 50/56 en meerdere van 62/68, omdat Raff al 54cm en 8 pond was en vaak zijn tweede kindjes nog groter en zwaarder. Blijkt dit manneke nu kleiner te zijn dan z'n broer hebben we sowieso een klein pakje en een heleboel winkels om de hoeken natuurlijk nog kleertjes van Raff.
Ik denk dat Raff ongeveer  3 weken mt 50/56 aan heeft gehad een een maand of  3/4 mt 62/68 en ie toen een tijdje op 74 blijven hangen. Hij is nu 15 mnd en heeft 86 en soms al zelfs 92 aan...

Ik hoop dat je zo genoeg weet, nou, veel shopplezier!
liefs Clau

Hoi,

Onze dochter was bij haar geboorte 52cm en 4040gram. Tijdens mijn zwangerschap had de verloskundige al gezegd dat we geen klein kindje zouden krijgen, hierdoor had ik zelf het idee dat 50/56 te klein zou zijn. Maar het viel mee, maatje 50 heeft ze niet lang aangekund, maar sommige kleertjes maatje 50/56 heeft ze wel 2 maanden aangehad. Je zult zien dat het ook per merk en per winkel verschilt. Wij hadden tijdens de zwangerschap al best veel kleertjes gekregen in de maten 50, 50/56 en 56 dus wij hebben expres tegen de visite gezegd om niet kleiner te kopen dan 62 en dat werkte goed. Het eerste jaar hebben wij niet zo overdreven veel kleertjes hoeven te kopen.
Onze dochter had rond haar eerste verjaardag maat 80/86 van t-shirts/truien en maatje 74/80 voor broeken. Maar ook dit wisselt erg per kind.

Kleding kan je overal kopen en zo duur maken als jdat je het zelf wilt, bij de zeeman/wibra en hans textiel tot aan Esprit, Mexx en neom het maar op. Het is maar net hoeveel je er voor over hebt en kan besteden.

Maar als je eenmaal gaat kopen, dan blijf je kopen is mijn ervaring.

Veel plezier ermee.

Groetjes van Carolien

Hoi,

Ik had leuke kleertjes gekocht om de eerste weken door te  komen want ook al krijg je veel kleding, je moet je kindje toch de eerste week wat aan doen. Ik had dus fijn maatje 56 gekocht. Ook best een duur setje bij Prenetal voor net na de bevalling. Was mijn manneke dus haast tien pond en 58 cm lang!!! Hij is nu 2 weken en heeft dus nu al maatje 62 aan!
Dus advies, koop echt niet te veel en zeker niet te dure kleertjes!!!

groetjes, Karin

Best moeilijk. Bij mijn eerste had ik maat 50-56 gekocht. Maar ze werd 3 weken te vroeg geboren en was 2930 gram en 46 cm. Dus maat 50 was nog veel te groot.
Nu bij de 2de zei de vk dat ze ongeveer 6 a 6,5 pond zou worden. Dus heb ik weer maatje 50-56 gekocht. Alleen was deze dame 4040 gram en 51,5 cm!!!!! Dit had helemaal niemand verwacht, want ik ben ook maar klein (1.57m). Dus sommige kleertjes heeft ze niet eens aan gekunt, ze is gelijk in maattje 56 terecht gekomen. Mijn beide kindjes waren enorm verschillend met hun gewicht. Ik durf al niet aan een 3de te beginnen, hihi.
Zorg dat je in ieder geval wat kleine pakjes hebt voor in de eerste week. Mocht het echt een hele kleine worden kun je altijd nog wat bij kopen. Met 56 zit je altijd wel goed denk ik.

Veel plezier met inkopen,  

Groetjes, Ris

Terug
Bovenaan