Vragen over keizersnee

Hoi allemaal,
Ik heb eigenlijk een paar vragen over een keizersnee. Of eigenlijk wat er daarna allemaal gebeurt. Dit omdat de kans steeds groter word dat ik op deze manier moet bevallen.
Ik was erg benieuwd of je je kindje een tijdje bij je mag liggen als hij er uit is gehaald of dat ze hem even snel laten zien en dan weg halen.
Ook was ik nieuwsgierig naar hoe lang je in het ziekenhuis moet blijven en of je vriend dan bij je mag blijven? Lijkt me namelijk super naar om daar alleen achter te moeten blijven (zullen de hormonen wel zijn) En waar is je kindje dan? Blijft die bij je op kamer of gaat hij mee naar huis of??

Nou een aantal vragen dus en hoopte eigenlijk of jullie hier wat meer over weten.

Liefs Nelie

Weet je al in welk ziekenhuis het eventueel gaat plaatsvinden? Ik ben al een hele tijd terug naar een voorlichtingsavond geweest en ook op de website van het ziekenhuis stond veel informatie. In het zh waar ik evt. terecht kom, heb je aparte verloskamers en een bed voor je partner. Voor zover ik weet, krijgt de vader de kleine direct op de blote borst na de keizersnee ipv de moeder, aangezien er nog gehecht moet worden e.d. Weet niet of dat in elk ziekenhuis hetzelfde gaat. Er zijn vast wel dames die je hier meer over kunnen vertellen. En vraag het anders aan de vk, die weet het vaak ook wel.

heb het nooit meegemaakt maar je leest veel verhalen dat je je kindje even kan zien en dan aangekleed word en dat jij dan beneden blijft op de ok en hij vast naar boven gaat. maar je hoort weinig ziekenhuizen waar je partner mag blijven. meestal blijf jij dan erna in het ziekenhuis metje kindje en je man gaat gewoon thuis slapen. dat is bij ons in iedergeval wel. succes

Hi,
Dit wordt mijn derde keizersnede. De eerste was een spoed keizersnede en dan ga je onder algehele narcose. Bij mijn zoontje kreeg ik een geplande keizersnede. Samen gezellig naar het zkh en dan wachten tot je aan de beurt bent. Mijn man mocht mee naar de ok. Mijn zoontje mocht ik in de ok even vasthouden en daarna ging hij met papa en de verpleging mee naar de afdeling. Op dat moment werd mijn buik gehecht en ging ik daarna naar de uitslaapkamer. Daarna naar de afdeling en mocht ik gelijk borstvoeding geven. Mijn man ging naar huis ik kon lekker even slapen met mijn zoontje naast mij in een bakje. Na 4 dagen mocht ik naar huis! Mijn man mocht zo vaak komen als hij zou willen.
liefs,
Y

hoi

ik breek even in ik ben van de juli forum

bij mijn eerste zoontje kreeg ik een spoedkeizersnee.
ik heb toen gewoon een ruggeprik gehad.
mijn man mocht ook mee naar het ok.
toen onze kleine man geboren was werd hij eerst onderzocht waar mijn man bij mocht zijn.
daarna werdt hij bij mijn hooft gehouden dat ik hem even mocht bekijken.

mijn man ging toen mee met de kleine man uit de ok.
ik werdt na de uitslaapkamer gebracht.
naarna naar verloskamer daar was ook een bed aanwezig zodat mijn man ook kon blijven slapen er was zelfs een kloelkast en een senseo en water koker op de kamer aanwezig mijn man mocht de hele dag blijven en ook mee eten in het ziekenhuis.

dit was erg prettig we konden toen ook gewoon de kraambezoek die kwam zelf voor koffie en thee verzorgen.

onze zoon was gewoon de heledag bij ons op de kamer na 4 dagen mocht ik weer naar huis.

Hier de vorige keer ook een ks na een in,eiding die bij 5 cm ontsluiting stagneerde. Tijd genoeg gehad voor een ruggeprik, want met finn ging het nog goed in de buik.
Inderdaad na de geboorte even bij mijn hoofd en toen met papa terug naar de verloskamer. Niet gewassen of iets dergelijks, alleen de noodzakelijke controles. Ik mocht na het dichtmaken ook direct naar de kamer (30-45 min na de geboorte ongeveer ) dus niet naar de uitslaapkamer. Op de kamer direct finn aan de borst.
Ik ben nog 1 dag en nacht op de verloskamer gebleven, daar was een slaapbank voor mijn vriend, die bleef de eerste nacht dus ook. De andere dagen lag ik op een "gewone" kamer ( 1 persoons) met finn in z'n bakje erbij. Vriend kon niet meer blijven slapen. Na zo nog 2 nachten te hebben gelegen heb ik mezelf laten ontslaan ( proyocol was toen 5 a 6 dagen blijven, maar de ochtend van de 4e dag vond ik dat ik wel naar huis kon! De gyn gelukkig ook, ondanks dat het zondag was en ze zulke mondige patienten niet zo gewend waren, ben ik toen begin van de middag lekker thuis gekomen en nog een fijne kraamweek gehad. Daarna nog veel hulp van (schon)moeders gehad, want de eerste weken stonden uiteraard wel in het teken van lichamelijk herstel, maar ik kijk er toch met een positief gevoel op terug.
Succes met wat het uiteindelijk gaat worden!

Bij mij ook hier de derde KZ, laten we even niet vergeten dat de kleine niet te lang bij mams kan liggen aangezien dat veel te koud is voor de kleine!
Je mag hem even bekijken/vasthouden, maar dat is zeker niet lang.
Tegenwoordig is de procedure 3 dagen ziekenhuis en dan weer naar huis. Als je overdag een geplande kz krijgt blijft man/vriend niet slapen, hij mag wel 24 uur per dag aanwezig zijn. De kleine ligt in zijn bakje naast je, maar de eerste twee dagen kun je hem niet zelf optillen i.v.m. de wond.

Veel succes!

Terug
Bovenaan