Vragen over producten???Handige tips???Kijk snel hier...

Hallo,

Ik ben Renske, moeder van Nina 6-7-2004.
Ik heb zoals jullie misschien al gemerkt hadden bijna overal op gereageerd. Vooral op de onderwerpen waar producten in voorkomen...
Ik heb nl bij Prenatal gewerkt en moest stoppen, omdat het anders te veel werd.
Ik heb samen met mijn partner ook een eigen horecazaak en anders was het gewoon veel te druk.
Ik vind het errrrrg jammer!!!!
Daarom wil ik jullie (degene die interesse hebben) graag helpen met vragen.
Ik heb ook veel moeders gesproken in de winkel en heb heel erg veel tips gekregen zo hier en daar...ook erg handig.
Zoals: knip de nageltjes van je kind als hij/zij slaapt....
                  gebruik een zwemband met kruis in het grote bad....makkelijk....hoef   je ze niet vast te houden en veilig als je eerst zelf uit bad moet stappen.

Nou ik zie het vanzelf, als jullie dit ook handig en leuk vinden....ik help graag.

Groetjes Renske

Hé, wat grappig Renske!
Ik had het al een beetje verwacht n.a.v. het buggy-onderwerp. Als ik een vraagje heb, dan laat ik het weten!!

Groetjes Marieke

NB. Ik ben logopedist; als iemand vragen heeft.....

Hoi Marieke,

Ik heb een vraagje. Mijn zoontje van ruim 3,5 slist. Eerst dacht ik dat het door de speen zou komen, maar die heeft hij al meer dan een jaar niet meer.
Het is wel schattig hoor zoals hij praat, maar of het goed is vraag ik me af. Ik oefen wel eens met hem. We doen dan de slang na en hij moet zijn tong binnenhouden. Tanden op elkaar en ssssssssssssen maar. Hij krijgt er gauw genoeg van. Heb je tips?

Alvast bedankt
Groetjes van Ingrid

Hoi Ingrid,
Heeft jou zoontje van 3,5 ook vaak zijn mond open?? Ik heb het vermoeden van wel als ik je verhaaltje zo lees. Als je de mond dicht hebt, zuig je je tong automatisch iets aan je gehemelte en zo ontstaat een goede uitgangspositie voor het maken van de /s/ klank.
Een rozijntje tussen de lippen vasthouden  is een leuk spelletje om zo de lipspieren te trainen (als er sprake is van open mondgedrag) en zo dus ook het sluiten van de mond. Na  2 minuten mag hij bijvoorbeeld het rozijntje opeten en is meteen een leuke beloning.
Klak-spelletjes met de tong zijn erg leuk om te doen en zo train je ook de juiste spieren van de tong die nodig zijn bij het maken van een goede /s/.
Als je je echt zorgen maakt of dat je vindt dat het te lang duurt kan je het beste contact opnemen met je huisarts en je door laten verwijzen naar een logopedist in de buurt. Dit wordt meestal ook vergoed door je ziektenkostenverzekeraar. Zij (of hij, ookal werken er weinig mannen als logopedist) kan je verder helpen met oefeningen en heeft leuk materiaal om spelenderwijs de /s/ te trainen.

Succes!
Groetjes Marieke

Hoi Marieke,

Bedankt voor je antwoord. Mijn zoontje heeft nooit z'n mond open. Hij slaapt ook met z'n mond dicht zelfs als hij heel moe is. Alleen als hij erg verkouden is kan het wel eens gebeuren dat z'n mond een stukje open staat. Dat lijkt me redelijk normaal (of niet?).
Klakken doen we ook vaak. Klak/klak zo doet het paard. Het gaat prima, de geluidjes zijn prima.
Kan het nog iets anders zijn? En zijn ze op het consultatieburo hier ook alert op? Ik moet over een paar maanden als hij 3 jaar en 9 maanden is (zal wel later zijn ivm vakanties).
De keren er voor is er eigenlijk niets over gezegd terwijl hij de oren van je hoofd kletst. Het begint om half 7 en eindigt om 1900/1930 errug vermoeiend, maar dat heeft niks met het slissen te maken.

Groetjes van Ingrid

quote: ingrid2 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('16-06-2005 19:52:10'));

Hoi Marieke,

Bedankt voor je antwoord. Mijn zoontje heeft nooit z'n mond open. Hij slaapt ook met z'n mond dicht zelfs als hij heel moe is. Alleen als hij erg verkouden is kan het wel eens gebeuren dat z'n mond een stukje open staat. Dat lijkt me redelijk normaal (of niet?).
Klakken doen we ook vaak. Klak/klak zo doet het paard. Het gaat prima, de geluidjes zijn prima.
Kan het nog iets anders zijn? En zijn ze op het consultatieburo hier ook alert op? Ik moet over een paar maanden als hij 3 jaar en 9 maanden is (zal wel later zijn ivm vakanties).
De keren er voor is er eigenlijk niets over gezegd terwijl hij de oren van je hoofd kletst. Het begint om half 7 en eindigt om 1900/1930 errug vermoeiend, maar dat heeft niks met het slissen te maken.

Groetjes van Ingrid

Hoi Ingrid,
Zo via text kan ik niet zien of er nog iets anders kan zijn. Dan zou ik je adviseren om (als je je echt zorgen maakt) even contact met de huisarts op te nemen en je door te laten verwijzen naar een logopedist bij je in de buurt.
Op het cb let niet iedere verpleegkundige of arts er op. Als je daar komt zou ik het dan wel even aangeven en advies inwinnen. Vaak groeien kinderen van die leeftijd er binnen een paar maanden wel overheen, maar als je het te lang vindt duren kan je een logopedist bezoeken. Een aantal bezoeken worden ook door je ziektenkostenverzekering vergoed.
Veel succes!
Groetjes Marieke

Hallo Marieke,

Dank voor je reactie. Als ik bij het cb kom of bij de ha zal ik het eens aankaarten.

Mocht dit draadje nog bestaan dan zal ik je de uitkomst laten weten.

Groet,
Ingrid

Terug
Bovenaan