vragen over pukkeltjes en sudecreme

Hallo allemaal,

Sven is al weer bijna 3 weken oud. Wat gaat dat hard zeg!1
Mijn vraag is: hij krijgt nu in zijn gezicht heel veel pukkeltjes, is dit normaal? Moet ik er iets opsmeren? Of gewoon laten genezen vanzelf?
Gebruiken jullie sudocreme? Ik hoefde dit van de kraamhulp niet te smeren maar ik hoor ook wel eens andere verhalen. Gebruik je dit uit voorzorg vor luieruitslag of pas als de billetjes rood worden??

Ikke niet weten... ach ja, 1e kindje he en alles is nieuw

Hopelijk kunnen jullie me helpen.

Kirsten

Hoi

De pukkeltjes zijn heel normaal. Zijn nog hormonen. Ook kunnen het
warmtepukkeltjes zijn dus controleer eens of de kleine niet te warm is
gekleed, maar meestal zijn het hormonen hoor!

Sudocreme hoeft niet persee. Als er niks aan de hand is met de
billetjes smeer ik de billetjes alleen in na het douchen. Als je zorgt
dat de luier bij elke voeding wordt verschoond en als er gepoept is dan
zullen er ook niet zo snel rode billen komen!

hoi hoi..

ik had juist van de kraamhulp dat ik voor iedere voeding de luier verschoon en ook iedere luierverschoning sudocreme op de billen kan smeren.
met het voorkomen van rode billetjes...!
dus dat doe ik ook en Nika heeft perfect mooie billetjes..

kus Tanja

Hoi,

Tess heeft ook kleine pukkeltjes in haar gezicht, deze zijn waarschijnlijk veroorzaakt door haar driftige buien(Problemen met de voeding). Kan haar niet minder warm kleden. Gelukkig gaat het sinds gister beter en ik hoop dat de pukkeltjes snel zullen verdwijnen. Maak je je erg ongerust en worden de pukkeltjes erger (zweren enzo) dan kan je het beste het cb om hulp vragen, zij kunnen controleren of alles goed is met de kleine.

Ik smeer zelf vaseline op de billetjes van mijn kleine, niet iedere keer, maar wel na een poepluier. En ook in de liesjes, zeker met een driftig kindje kan het daar snel rood worden door het vele trappelen van de beentjes.

Ojee ze is weer wakker... ze moet nog even volhouden tot de volgende voeding... nog een 45min... ze ligt nu gewoon te zeuren...

Succes Nands en Tess (15dg)

Hoi
de pukkeltjes zijn niet erg. gaan vanzelf weg niet aankomen en niks op smeren.

Sudocreme mag je altijd gebruiken maar ik gebruik het alleen als Patrick iets rode billen heeft. maar meestal gebruik ik gewoon body lotion of olie en dat werkt ook.
groetjes sacha

Terug
Bovenaan