Vragen over vroege eerste echo

Hoi allemaal. Wij hebben afgelopen woenssag onze eerste echo in het ziekenhuis gehad. Dit omdat mijn zoontje van ondertussen 7 uiteindelijk is geboren via een keizersnede.

Volgens onze berekening waren we 7 weken onderweg. Het bleek woensdag 6 weken en 1 dag te zijn. We hebben een vruchtje gezien en een beginnend bloedstroompje(zoals zei het noemde) maar geen kloppend hartje.

Nu kregen wij te horen tijdens de echo dat we volgende week vrijdag terug moeten om te kijken of er dan wel een kloppend hartje te zien is maar dat de kans erg groot is dat ik voor die tijd een miskraam krijg.

Wij dus helemaal verslagen naar buiten en een nieuwe afspraak gemaakt aan de balie. Zegt die dame dat het ook nog wel heel vroeg is om een hartje te kunnen zien en dat het niks hoeft te betekenen.

Nu weet ik het dus even niet meer en zit ik mezelf op dit moment helemaal gek te maken. Bij elk pijntje wat ik voel ben ik bang dat het mis is.

Hoe waren jullie ervaringen met een vroege echo en was er bij jullie wel of geen hartje te zien en hoe was dat bij een volgende echo als er nog geen hartactiviteit was?

Beste Meller, ik weet helaas uit eigen ervaring hoe je je nu voelt. Verschrikkelijk die onzekerheid.

Wij hadden begin juli onze eerste echo (dachten dat we 8 weken waren), maar bij ons was er geen vruchtje te zien. Wel een dooierzakje. Ik hoopte dat we ons verrekend hadden en een week later (want ook ik had alle verhalen die op internet te vinden zijn gelezen en vooral de positieve) een hartje zagen kloppen. Helaas was dit niet het geval en 3 weken later ben ik gecurreteerd omdat het niet op gang kwam.

Ik hoop zo voor jullie dat er bij de volgende echo wel een kloppend hartje te zien is en je nog minder ver zwanger bent dan gedacht.

Weet nog zo hoe teleurgesteld en verbijsterd je naar huis gaat. Je lijkt uit naar het moment dat je de 1e echo krijgt en dan hoop je niet hier op.

Heel veel sterkte deze week en probeer niet te veel op internet te gaan zoeken. Daar maak je jezelf helemaal gek mee.

Terug
Bovenaan