vragen rond curettage

A

Anoniem

Guest
hallo meiden

ben helaas weer terug op jullie forum..
afgelopen di 1e echo gehad en we bleken zwanger van een tweeling!
echter bij beiden vanaf 8e week geen hartactie meer..
we waren 11 weekjes heen.1e zwangerschap 3e ronde raak.
erg verdrietig en teleurgesteld. Wel  vlot de situatie  geaccepteerd en verder gekeken wat te doen.
dezelfde dag nog in ziekenhuis een extra echo gehad en goed gesprek.
de volgende dag werd ik al opgenomen en is de miskraam opgewekt.
gelukkig voor mij geen bloed of andere zaken verloren.
einde van de middag curettage gehad.
dit is zonder complicaties gelukkig verlopen.

nu gaan we het een plekje geven en we doen het heel goed samen al zeg ik het zelf. heb echt het gevoel heel dicht bij mijn mannetje te staan en dat is fijn.
we verliezen ons niet in onze emotie en kunnen er hartstikke goed over praten daarnaast veel steun van familie en vrienden en dat doe ons helemaal goed.we komen er wel.

heb wat vragen rond de curettage;
ik heb nu na 3 dagen heel donder bloedverlies en geen pijn meer in de onderbuik is dat normaal? ik neig te zeggen dat dit de laatste bloedrestjes zijn namelijk. de vorige dagen was het wat meer en helderrood.

dan een vraagje rond de menstruatie? wanneer komt deze weer? is dat pas na 3 maanden?

hoelang ontzwanger ik is dat 11 weken?

ik hoop dat er mensen onder jullie zijn wie dit ook hebben meegemaakt en mij ietsje op weg weten te helpen. mijn huisarts is namelijk nu niet meer bereikbaar..

btw we hebben wel de foto's van de echo meegenomen. ik dacht dat ze misschien wel van pas konden komen. en dat was ook zo. vind het fijn om ze te hebben nu.

Hé meid, ik kan je geen antwoord geven op je vragen. Ben zelf bezig voor ons eerste kindje en nog niet zwanger geweest tot nu toe. Maar wilde wel graag laten weten dat ik het kl*te voor je vind van de je miskraam en fijn om te lezen hoe je omschrijft hoe jij en je man hier mee omgaan.
Ik hoop voor je dat je het een plekje kunt geven en dat een volgende zwangerschap niet lang op zich zal laten wachten.

Liefs,

Twinkel3

Hoi Esther,
Erg naar dat jullie dit hebben meegemaakt. Wel fijn dat de curettage nu achter de rug is. Zelf heb ik misschien maar 1 dag  nog wat helder rood bloed verloren en daarna nog een dag 2/3 wat "oud" bloed. Na precies 30 dagen werd ik weer ongesteld, dat was toen wel een behoorlijke heftige menstruatie maar ik was er wel blij mee (wist dat mijn lichaam het weer deed zeg maar). Daarna voelde ik me ook weer wat beter. Voor mijn eigen gevoel wilde ik daarna nog niet zwanger worden maar eerst nog 1x ongesteld worden en dat is ook gebeurd. Daarna gingen we pas weer voor een zwangerschap en wat een wonder; ik was meteen zwanger!! En tja dat ontzwangeren weet ik niet echt. Ik ben 19 weken zwanger geweest (is waarschijnlijk met 15 weken overleden in mijn buik) maar ik heb niet zo lang ontzwangert hoor.
Heel veel sterkte!
Liefs Tara

ha

wat vervelend zeg voor jullie, wat een schrik, want uit ervaring weet ik, je gaat vol verwachting voor zo'n echo, en dan dat...
ik ging bij 11 weken voor echo, een zei op de heenweg tegen mijn man... straks zie je 4 armen en benen.
nooit gedacht dat t wel eens mis zou kunnen zijn.
je weet in je achter hoofd dat het mis kan zijn/gaan, maar ik ging daar voor mn zelf niet van uit.
ik bleef na mijn cur vloeien, 6 weken, en bij nieuwe inwendige echo zaten er nog placenta rest. dus ik moest voor her cur.
daarna vloeide ik nog ongeveer 7 dagen, 2 dagen echt en daarna alweer snel minder.
door dat alles, was ik natuurlijk weken verder en kan ik niet echt wat zeggen over ontzwangeren. misselijkheid en mn stevigere gevoelige  borsten tgv zwangerschap verdwenen al snel.   en nu 9 weken na 2e cur zit ik nog te wachten op mn ongi.
dat duurt echt lang, ik wil verder, en zo schiet dat niet zo op.
ze zeggen dat normaal na 6 tot 8 weken je wel weer een cycles moet hebben gehad. dus ik ga volgende week weer eens bij mijn gyn langs.
heel verhaal, maar het komt vast wel weer goed ga ik vanuit.
jij heel veel sterkte en ik wens je snel weer een gezonde cycles toe zodat je weer verder kunt.

groetjes

He Esthertje,

Vervelend meid, weet hoe je je voelt en wat je vragen zijn. Zijn voor 1e kindje bezig en heb zelf helaas ook 2 mk gehad (dec2006 & mei2007) waarvan de laatste met curettage (5 weken geleden). Het is heel normaal om na de curettage bloed te verliezen (kan ca 10 dagen duren), het wordt steeds minder en ook steeds donkerder (het is idd oud bloed dat er dan nog uitkomt). Dus maak je wat dat betreft geen zorgen, het hoort erbij.

Ontzwangeren is bij iedereen verschillend. Bij mij waren 3 weken na de curettage alle verschijnselen verdwenen en ook de test gaf negatief aan (wilde zeker weten dat alle hormoon uit mijn lichaam was, zodat een nieuwe positieve test ook een nieuwe  zwangerschap betekent en niet nog van de mk is).

De ongesteldheid na een curettage wordt meestal tussen de 4 a 6 weken verwacht, maar is ook per persoon verschillend. Ik werd afgelopen donderdag (4,5 week na curettage) weer ongi. Behoorlijk hevig, en met flinke pijn in mijn onderrug terwijl ik normaal nooit ergens last van had tijdens mijn ongi, maar goed. Nog een paardagen en we hebben het gehad. 25 juni op controle bij de gyn, dus ben blij dat ik dan al en ongi gehad heb. Kunnen we tenminste kijken hoe nu verder te gaan.

Wanneer moet jij op controle?

Ik hoop dat je snel weer zwanger wordt en dat dan alles wel goed gaat.

groetjes,
Dion

hallo Esther,

Jee wat vervelend wat je hebt meegemaakt.
Ik was in januari ook zwanger van een tweeling. Wij hebben 2 keer kloppende hartjes gezien en bij de 3e echo waren de hartjes gestopt.(ik ben zwanger geworden via de medische molen, vandaar die vroege echo's). Ik was toen ook bijna 11 wkn zwanger.

Ook ik heb een curettage gehad en na 4 dagen verloor ik ook nog oude stolsels en daarna hield het bloeden op.
Na 10 dagen ben ik begonnen met een kuurtje om weer verder te kunnen met behandelen.
En dat is achteraf niet zo slim geweest, want ik heb een heleboel ellende gehad nog nadien en pas nu hebben we de 1e behandeling gehad. Terwijl ik op 5 feb. ben gecuretteerd.
Iemand die ik ken van het als het langer duurt forum heeft tot 6 wkn gewacht op haar menstruatie. Dat adviseerde haar gynaecoloog toen.
Als je na 6 wkn nog niet ongesteld bent, zou je kunnen informeren voor een kuur om een menstruatie op te wekken.

Heel veel succes in elk geval.
Ik weet wat je voelt.....
En neem de tijd... Ik merk dat het me nu misschien nog wel meer doet dan net nadat het gebeurt was. Maar ik zou nu natuurlijk ook een heel eind op scheut zijn....

Groetjes,
mama Peet

dank jullie wel voor de reacties.

ik heb er echt iets aan.

goeie tip ook wb het testen..niet eens over nagedacht.

het gaat elke dag beter moet ik zeggen. ik vloei nu nog heellicht oud bloed en mijn verschijnselen zijn zo goed al als verdwenen. op de hormonen na natuurlijk.

hoop dat een positieve ervaring niet lang op zich laat wachten maar dat geld voor ons allen toch?

xxx ester

Terug
Bovenaan