Vragen rondom voeding en slapen

<p>Hoi hoi, daar ben ik weer. Ik vroeg me een paar dingen af en wellicht weten jullie het antwoord, willen jullie mee denken of hebben jullie tips. Mijn zoontje is morgen 7 weken oud.</p><p>- hij krijgt nutrilon ar vanwege het spugen. Sinds anderhalve week merkte ik dat hij echt niet meer genoeg had aan 120 en elke 2 a 3 uur kwam. Toen opgehoogd naar 150,maar sinds een aantal dagen bedacht hij s nachts ook maar weer om de 3 uur te komen. Hij krijgt trouwens 6 flessen op een dag. 6x150 is de max van wat een kind mag. Nu doe ik dus 165 water en nog steeds 5 schepjes, nu lijkt het beter te gaan, maar ik vroeg me af of dit geen kwaad kan? </p><p>- ik volg nu een schema met flessen om 7,11,15,7,23,3u. Ik merkte nl dat zo'n schema hem hielp, ook ivm zijn slaapjes. Sinds ik dit aan hou lijkt hij een beter ritme te hebben er blijer te zijn. Ik vraag me alleen wel af of mensen tips hebben om de tijd tussen 23 en 3 langer te maken. Volgens het schema dat ik heb zou hij nu al vanaf 6 weken van 23 tot 4 moeten kunnen en vanaf 8 weken van 23 tot 5 a 6 uur. Voordat mensen gaan zeggen volg gewoon je kind, uiteraard doe ik dit maar wellicht hebben mensen tips. Dit ook omdat ik bang ben dat hij straks weer meer voeding wil, dat kan alleen als hij bijv 5x 180 (is in verhouding even veel maar meer in 1x) gaat drinken maar dan moet hij er een fles af want anders drinkt hij teveel...</p><p>Hij ligt al in een puckababy piep, onder een dekentje van fedde en kees, dit gaat super goed nu. Want hij slaapt van fles tot fles, half 8 er in, slapen tot 23u,daarna slapen tot 3,slapen tot 7, slapen tot 10. Hij is alleen vaak tussen 6 en 7 wat onrustig, maar dit lijkt niet perse honger te zijn, want als ik zijn speen geef gaat hij wel weer slapen, behalve als z'n speen weer uit valt grrr. </p><p>- iets anders wat ik me nog afvroeg is dat hij soms in zijn slaap lijkt te huilen. Soms ga ik er naartoe en dan ligt hij gewoon met z'n ogen dicht en lijkt het alsof hij slaapt maar ondertussen wel best hard huilt. Is dit normaal en wat kan ik op zo'n moment het beste doen? Want zodra ik dan zijn speen geef lijkt hij op dat moment juist wakker te schrikken. Maar alleen even een aai over zijn hoofd lijkt hem niet rustig te maken..</p><p>Alvast bedankt weer! :) </p>

Hoi!
De 165+5 kan geen kwaad, alleen hij krijgt meer water binnen (de voeding is dunner), dus plast ie meer uit :)
Hoeveel weegt hij? 150 cc per kilo is slechts een richtlijn, als hij bijv de fles van 23u 180/6 wil, zou ik dat lekker geven. Vanzelf gaat ie langer doorslapen, de ene baby wat eerder dan de ander. Maar als ie écht van de honger komt zou ik zeker eens een vollere fles geven om 23u en kijken of ie iets later komt. Drinkt ie alle flessen helemaal leeg?
Mooi ritme al hoor! En dat zonder krampjes en huiluurtjes en met makkelijk inslapen: klinkt hemels :)
Het huilen tijdens het slapen herken ik niet van mn kinderen dus daar heb ik geen tips voor..
Verwerken vd prikkels van de dag wellicht?

Terug
Bovenaan