Vragen zwangerschap

<p>Hallo,</p><p>Jeeej!! Ik ben zwanger!! </p><p>Ik ben nu 5 weken zwanger en ik wil het heel graag tegen iedereen zeggen. Is dit wel slim? Moet ik het nog geheimhouden? Moet ik het wel tegen mijn ouders en schoonouders zeggen? Iedereen vind het al heel apart dat ik niet dronk met de kerst.. en nu komt oud en nieuw er ook nog aan.. hoe pakken jullie dit aan? </p><p>Groetjes</p><p> </p><p> </p>

Ik was 4 haar geleden ook zwanger met oud en nieuw .. ook net ? En ik heb het mijn ouders en beste vrienden verteld en was daar mega blij mee ik had het ook snel op mijn werk gezegd en dat was misschien niet zo slim.. maar volg je gevoel! ?

Je moet vooral doen wat goed voelt. Mijn ouders wisten het zodra ik een positieve test in handen had en de rest van de familie met 7+4 weken, omdat ik mijn buik niet meer kon verbergen. Uiteindelijk ben ik met bijna 21 weken bevallen. Dat wachten tot de 12 weken voorbij zijn vind ik persoonlijk dus onzin. Nogmaals, doe vooral wat goed voelt!

Deel het met de mensen waarmee je ook slecht nieuws kunt delen. Ik wil je niet bang maken, maar het kan nog mis gaan. Bij mijn eerste zwangerschap wilde ik na de eerste echo mijn (schoon)ouders gaan vertellen. En helaas ging het de dag van de echo mis, ik was 8 weken. Toen ik in tranen mijn moeder belde begreep ze er heel even niks van, maar later kon ze me troosten. Bij mijn huidige zwangerschap heb ik het ook verteld na de eerste echo(ook met 8 weken). Dat was groot feest. Ik ben ondertussen 31 weken zwanger ?

Wij kiezen er bewust voor om af te wachten tot de eerste echo om het te delen met familie. We willen de eerste zekerheid hebben dat het allemaal goed is. Ik heb met kerst een pak dubbelfris leeggegoten in een lege fles wijn. Niemand die iets door had! Je kan ook zeggen dat je bob bent of een blaasontsteking hebt en antibiotica slikt.  Succes!

Ik denk dat ik het van het weekend tegen mijn ouders en schoonouders ga vertellen en dan ook na de eerste echo aan onze familie en vrienden. Ik twijfel namelijk heel erg, want onze vrienden hadden allemaal de eerste keer een miskraam.. dus ik hoop dat dit bij mij niet het geval is.. Dubbelfris in een wijnfles is wel een heel goed idee! 

Ik heb het gelijk verteld aan mijn ouders en familie. Wij hadden zoiets van mocht het toch nog mis gaan dan weten ze waarom wij even niet zo lekker in ons vel zitten. En steun is op zo'n moment ook erg fijn denk ik. Inmiddels 9 weken zwanger en bijna iedereen weet het nu. 

Terug
Bovenaan