Vragen

Als je net te weten bent gekomen dat je zwanger bent spelen er natuurlijk veel vragen door je hoofd heen.
Net heb ik via babybox uit laten rekenen waneer ik uitgeteld zal zijn. Ik schrok een beetje want het gaf aan dat ik al 38 dagen zwanger kan zijn en op 15 maart uitgeteld zou zijn.
Nou schrok ik dus een beetje omdat ik nog wel wat wijntjes op heb de laatste week. Is dit heel erg of kan het kwaad. Het is ook verder wel mijn bedoeling om de rest van de zwangerschap niet meer te drinken hoor maar dit wist ik niet. Ik hoop dat iemand me kan vertellen of het kwaad kan.

Ank

 
wees gerust ank tot de tijd dat je het weet kan het nog geen kwaad. De afvalstoffen komen namelijk nog niet bij je kind. Alleen nu je het weet is het verstandig er op te gaan letten. Gefeliciteerd met je zwangerschap en maak je dus maar niet druk meid.
 
Alcohol is niet goed, maar het is nu al gebeurd en je moet je er niet te druk om maken. Je wist niet beter en er zijn je velen voorgegaan die ook niet wisten dat ze zwanger waren en nog gedronken hebben en die hebben ook gezonde kindjes gekregen :)

Doe zoals je zegt, drink gewoon niet meer de rest van de zwangerschap en dan komt het vast wel goed.

Ik heb nog allerlei dingen gegeten die eigenlijk beter zijn van niet voordat ik wist dat ik zwanger was. Toen zei de gyn ook tegen mij dat ik me er niet druk over moest maken maar het voortaan wel moest laten staan.

groetjes, Jane

PS Proficiat nog!
 
Hoi Ank allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap!! Ben zelf ong. 13 Maart uitgerekend en ik had ook nog wel wat biertjes en sigaretjes gehad voordat ik wist dat ik zwanger was, baalde hier ook ontzettend van maar staat overal dat dat geen kwaad kan. Zaak is om nu te stoppen met drank te drinken en lekker veel water en slappe thee te gaan drinken. Succes groetjes E.
 
Bedankt dames, het heeft me in ieder geval weer gerust gesteld.
Heb vanmorgen pas twee positive testen gehad dus ik besef het nog niet helemaal. Ik denk dat dat moment wel komt als mijn mannetje vanavond thuis komt van z'n werk, dan gaan we genieten.

Liefs, Ank
 
de dag dat ik eigenlijk ongesteld zou moeten worden heb ik nog geblowd.
ik was dus net zwanger wat ik dus nog niet wist, anders had ik het niet gedaan.
maar als je vruchtje er niet tegen kan had het zich vanzelf afgestoten.
 
Mij is hetzelfde overkomen, geheel onverwacht - en op late leeftijd! - voor de eerste keer zwanger. Ik ben nu -volgens de officiele rekenmethode - 5 weken en 2 dagen zwanger. Tijdens de eerste weken heb ik ook matig gedronken. Op de 13e dag zelfs 3 glazen wijn. Toen voelde ik al wat, pijnscheuten in zij, maar ik dacht dat ik ongesteld zou worden. En hoewel ik me van alle kanten heb laten geruststellen, zit het me nog steeds niet lekker. Zeker omdat ik een korte cyclus heb, slaan m'n gedachten soms op hol. Op die 13e dag was het vruchtje - denk ik - misschien al ingedaald (en begonnen aan de hersenvorming?). Ik hoop maar dat er echt nog geen uitwisseling is geweest tussen mijn en zijn/haar bloedbanen...
Het is gebeurd, dus ik moet het loslaten. Je doet er niets meer aan, behalve vanaf nu, alle wijntjes laten staan...Sterkte allemaal, en een goede zwangerschap toegewenst.
 
Terug
Bovenaan