vragenlijst tbv mijn opleiding

Voor mijn opleiding tot maatschappelijk werkster heb ik een opdracht. Ik
moet een betoog schrijven en ik wil dat doen over natuurlijk ouderschap.
Ik ben vooral erg benieuwd naar de verschillen in benadering en de
manier waarop kinderen opgroeien met de Natuurlijk Ouderschap methode en de 'reguliere' methode, en hoe kinderen daarop reageren.Daarom heb ik wat vragen opgesteld. En ik wil aan zoveel mogelijk mensen vragen of ze deze vragenlijst in willen vullen. Alvast bedankt!



Vragenlijst

Vraag 1: Hoe oud is/zijn je kinderen? (de onderstaande vragen kan je per kind invullen)



Vraag 2: Krijgt/kreeg je kind borstvoeding en zo ja, hoelang heeft je kind borstvoeding gekregen, of krijgt je kind borstvoeding?



Vraag 3: Hoe vaak heeft je kind nachtmerries.



Vraag 4: Slaapt je kind bij je/jullie in bed, en zo ja tot welke leeftijd?



Vraag 5: Is je kind eenkennig? Of heeft hij/zij een eenkennige periode gehad?



Vraag 6: Indien van toepassing, hoe reageerde je kind toen hij/zij voor het eerst naar de peuterschool of basisschool ging?



Vraag 7: Hoe reageert je kind in vreemd gezelschap?



Vraag 8: Ervaar je opvoedproblemen zoals niet willen eten, driftbuien, niet willen slapen etc? En zo ja, hoe ga je daarmee om?



Vraag 9: Straf je je kind als er problemen zijn en zo ja, hoe?



Vraag 10: Gaat je kind naar een kinderdagverblijf? Zo ja, hoe vaak en vanaf welke leeftijd?



Vraag 11: Hoeveel opvoeders heeft je kind?



Vraag 12: Wat is je/jullie opleidingsniveau?



Vraag 13: Zijn er nog meer dingen die je van belang acht die niet in bovenstaande vragen naar voren komen?



Vraag 14: is/zijn je kind/kinderen vaak ziek? (denk aan: oorontsteking,
verkouden, kinderziektes, griep, diarree, ontstoken oogjes ed)




 
Vraag 1: Hoe oud is/zijn je kinderen? (de onderstaande vragen kan je per kind invullen)
3,5 jr
Vraag 2: Krijgt/kreeg je kind borstvoeding en zo ja, hoelang heeft je kind borstvoeding gekregen, of krijgt je kind borstvoeding?
ja, ruim 6 maanden (continue + vanaf 5 maanden af en toe een potje fruit en na 5,5 mnd potje groente erbij).
Vraag 3: Hoe vaak heeft je kind nachtmerries.
ongeveer elke nacht moeten we een keer heen (ik neem het liever verwerken van de dag)
Vraag 4: Slaapt je kind bij je/jullie in bed, en zo ja tot welke leeftijd?
nee, absoluut niet, nooit
Vraag 5: Is je kind eenkennig? Of heeft hij/zij een eenkennige periode gehad?
rond de 10 maanden dacht ik en met 2 jaar ook een poosje. hij is erg op ons gericht, lijdt verder niet tot problemen.
Vraag 6: Indien van toepassing, hoe reageerde je kind toen hij/zij voor het eerst naar de peuterschool of basisschool ging?
creche (4 maanden) doordat hij erg op ons gericht is in het begin moeizaam. Naarmate hij de mensen beter leerde kennen ging het goed.
Vraag 7: Hoe reageert je kind in vreemd gezelschap?
verschillend, meestal terughoudend
Vraag 8: Ervaar je opvoedproblemen zoals niet willen eten, driftbuien, niet willen slapen etc? En zo ja, hoe ga je daarmee om?
driftbuien. apart zetten tot hij wil luisteren en hoort wat je zegt
Vraag 9: Straf je je kind als er problemen zijn en zo ja, hoe?
ja, als hij ergens aan blijft zitten, tik op zijn hand.
meestal tel ik tot 3 en dan naar de mat. Gilpartijen die dan niet ophouden, dan naar zijn kamer
Vraag 10: Gaat je kind naar een kinderdagverblijf? Zo ja, hoe vaak en vanaf welke leeftijd?
ja 2 dagen per week vanaf 4 maanden oud
Vraag 11: Hoeveel opvoeders heeft je kind?
mijn man en mij
maar als je de opvang van de week bedoelt: creche, schoonouders 1 dag en eigen ouders 1 dag
Vraag 12: Wat is je/jullie opleidingsniveau?
HBO
Vraag 13: Zijn er nog meer dingen die je van belang acht die niet in bovenstaande vragen naar voren komen?
dat wij veel quality time hebben met hem op onze 3 vrije dagen (hij gaat altijd mee als wij weg gaan) ongeveer 3 keer per jaar hebben wij een oppas voor het weekend.
Vraag 14: is/zijn je kind/kinderen vaak ziek? (denk aan: oorontsteking,
verkouden, kinderziektes, griep, diarree, ontstoken oogjes ed)
af een toe een snotneus/verkouden
verder geen klachten







 
Terug
Bovenaan