vragenlijstje

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Vandaag mijn eerste bezoek aan dit forum met een korte introductie en een  aantal prangende vraagjes.

Mijn man en ik (28) hebben het al een tijdje over het stichten van een gezinnetje en bij mij  rammelt de klok  ook . Nu willen we echter wel een beetje de boel plannen, omdat ik in november nog voor mijn werk naar het buitenland ga. Daarna staat er niets meer gepland, dus we hebben dan de ruimte en de tijd voor de rest van ons leven. Omdat ik niet veel moeders ken en mijn eigen moeder/schoonmoeder nog niet helemaal holder-de-bolder wil maken, zou ik graag hier de vragen willen stellen.

In willekeurige volgorde, maar voor de handigheid genummerd:
1) Ik slik momenteel de pil (mycrogynon) waarmee ik dus moet stoppen om zwanger te raken. Hoe gaat dat stoppen in zijn werk? m.a.w. wanneer stop ik (na menstruatie niet meer beginnen ofzo?) en hoe snel ben je dan in principe vruchtbaar? Is dat de rond eerste eisprong al? Zijn er nog andere dingen die ik omtrent het stoppen met de pil moet weten?

2) Is pas zwanger zijn en vliegen mogelijk? Tot wanneer mag je nog in een vliegtuig?

3) Hoe zit dat met de ochtend-ziekte waar ze het in films over hebben? Is dat iets dat iedere zwangere vrouw krijgt en wanneer gebeurt dat (bijv. welke week na bevruchting)?, hoe heftig is het (m.a.w. is dat gewoon een dagje ziek thuis?) en kan je dan nog wel normaal functioneren?

4) wat zijn de andere 'nare' bijkomstigheden in de eerste dagen/weken na bevruchting? dit op het oog van mogelijke bevruchting voor m'n dienstreis.

5) wanneer vertel je het de groot-ouders? Ik heb iets gehoord van de 12weken regel > dus dat je het niet in het openbaar gooit, in de eerste twaalf weken, maar geldt dat ook voor groot-ouders?

6) hoe zit het met sporten? Ik loop nl. graag hard, maar tot wanneer is dat verstandig te doen? Of kan ik op een gegeven moment beter overstappen op een andere sport? En vanaf wanneer zou dat dan zijn?

7) vanaf wanneer zijn er zichtbare kenmerken van zwangerschap?

Vooralsnog zijn dit wat vragen die al een tijdje rondzweven en nog een antwoord behoeven. Misschien dat er nog wel meer komen, maar ik hoop dat jullie mij van duidelijke antwoorden kunnen voorzien.

Alvast bedankt!

Hoi hoiii

Haha dat zijn heel wat vragen !!
Ik zal proberen om mijn mening hie over te geven...

Iedere zwangerschap en ieder lichaam is anders.   Het beste is om zsm te stoppen met het pilgebruik.     Ik weet niet hoelang je aan de pil bent geweest??
Je kunt meteen na het stoppen met de pil zwanger raken maar het kan ook zijn dat je lichaam tijd nodig heeft om te "ontpillen".   Het moet dan weer wennen om zelf alles te regelen, wat de pil anders deed.   Bij de een red het lichaam zich meteen en heb je meteen een mooie cyclus van bv 28 dagen bij anderen (zoals mij) duurt de cylcus langer. (ik zit nu op 42,40,45 dagen en toen 33 dagen en zwanger , helaas miskraam)

Wanneer je zwanger bent kun je idd kwaaltjes hebben. Dit scheelt per persoon dus is moeilijk om nu al te zeggen.   De een heeft erg last van ochtendmisselijkheid en een ander helemaal niet.   Dus dit kun je nu eht nog niet zeggen !!
Ik weet niet hoe je bouw is, maar je kunt in het begin ook al wat beginnen te groeien, maar ook dit verschilt per persoon en is moeilijk te zeggen !
Over vliegen. Ik geloof dat je to 30 weken mag vliegen...
Stel je bent zwanger en je wilt het vertellen? Daar zijn geen regels voor !!!
HEt is maar net waar jij en je partner zich lekker bij voelen !
Toen wij er achter kwamen dat we zwanger waren hebben we het tegen niemand gezegd. Wij wilde eerst een goede echo onder ogen zien. Helaas hebben we die echo niet meer gered... Na 6 weken en 3 dagen zwanger kreeg ik een miskraam.
We hebben alleen een goede vriendin en mn zus en dr man (die wel zwanger zijn) verteld over de miskraam.   Dir omdat ik niet wil dat we strax de vragen krijgen van zijn jullie alweer zwanger etc?
Maar anderen vertellen het wel aan hun ouders/schoonouders.   Het is echt maar net waar je je lekker bij voelt !!
Je kunt het meteen vertellen, maar ook wachten tot je de eerste echo hebt gehad..
Maar.. je weet dan wel waar je je lekker bij voelt !!

Eh.. volgens mij waren dit de antwoorden op je vragen..
Hoop dat je me een beetje snapt..
Als je vragen hebt hoor ik het graag ! Kunnen we gezellig kletsen !!

Liefs Maike Sanne

O ja.. sporten !
Mijn zus loopt ook hard en je kunt dar gewoon mee door gaan, tot je merkt dat het niet meer gaat !!   Dus je hoefd je hardlopen niet op te geven hoor !
Sommige sporten zoals paardrijden (wanneer je nog niet echt goed rijd) kun je dan beter vermijden maar hardlopen kan wel...

Ik weet niet of je medicijnen slikt? Maar het is misschien wel handig om van te voren te vragen aan de apotheek of ha of je deze kunt blijven slikken met je kinderwens..
En slik je al foliumzuur??
Hier kun je het beste meteen mee beginnen. Dit is om een open ruggetje bij de baby te voorkomen.. Ik zelf slik van vsm Puur Mama.   Dit is een combinatie van foliumzuur en vitamines.   Deze kun je je hele zwangerschap slikken en ook wanneer je borstvoeding heeft.   Het bevat alle vitamines ! Dus ideaal !

Liefs Maike Sane, 24 jaar

extra vraagje: is het verstandig om de pil en foliumzuurpillen tegelijkertijd te slikken of kan ik beter eerst stoppen met de pil en dan pas met het foliumzuur beginnen?

Vooralsnog lijkt het me nog ff beter om te   wachten met het stoppen met de pil, want ik wil het risico  niet lopen om 2.5 maand zwanger op een congres te zitten.... Oktober wordt er denk ik dan een mooie maand voor...vanaf dan hebben we de ruimte ervoor.

Hoi hoii

Eh.. ik heb geen idee of je dat tegelijk kunt innemen..
Dan zou je de apotheek het beste kunnen bellen, die hebben vast een antwoord voor je klaar !
Je kunt ook stoppen en condooms gebruiken toch ??
Je moet doen waar je je goed bij voelt !!

Succes !!!

Terug
Bovenaan