vreemd advies CB...

Mijn dochter heeft nog erg last met poepen. Doet dit 1x per week met veel pijn en moeite. We hebben vanalles geprobeerd tot nog toe zonder resultaat. Cb maakt zich er niet zo druk om.

Nu zeiden ze: Ze is nu vier maanden, je kunt beginnen met groente en fruit. Hierdoor moeten de darmen iets harder werken, dan komt t vast goed. Ik heb maar gezegd dat ik t niet ging doen omdat ik wilde wachten tot 6 maand.

Dacht toch echt dat dat het beste was....

Geven jullie al fruit/groente hapje? Hoe gaat dat bij jullie? Poepen jullie kinderen daar beter op?

Heel raar!! En zeker als ze nu al darm problemen heeft....eerder dan 6 mnd beginnen met bijvoeden kan juist darmklachten veroorzaken! Ik wordt er wel is zo moe van dat al die cb elkaar tegen spreken of verschillende informatie verstrekken. Je zou het advies van zoon bureau moeten kunnen vertrouwen en opvolgen maar het is blijkbaar al zo ver dat dat niet meer kan. Heel goed dat je nu je eigen gevoel volgt want volgens mij is dit echt een advies van niks!

Heb je al geprobeerd om de beentjes te masseren? Of het buikje? Ik heb ook wel is gehoord van een druppeltje olie ofzo door de fles. Zielig hoor! Ik hoop dat je iets vind om haar te helpen!!

We hebben, infacol geprobeerd dit hielp tegen darmkrampjes. Ik heb kindicol geprobeerd dit zou de ontlasting zachter maken(tis al superzacht en dun mja proberen kan geen kwaad toch) Dit werkte niet. We zijn bij de osteopaat geweest dit werkte 1x heel goed, maar voor de langere termijn niet. Nu proberen we pro biotica voor babys (orthica: ortiflor start)hiervan word ze erg onrustig,dus het doet wel wat maar, de onrust is net zo erg als de last die ze ervaart voordat ze moet poepen. Ik masseer de beentjes, fiets bewegingen, masseer de buik. Heb van de osteopaat massage oefeningen meegekregen en drukpunten. Ik geef het op en denk dat het gewoon nog niet volledig is ontwikkeld, en wacht nu maar rustig af. Geen middeltjes meer voor ons. Gewoon maar puur natuur en troost haar maar heel goed en ga lekker onder de warme douche als het te erg word.

Hey,
wat vervelend dat ze zo'n last heeft met t poepen. Misschien heb je het al wel geprobeerd, maar iets extra water bij in de fles zodat de ontlasting wat vloeibaarder word? Als je borstvoeding geeft word dat wel een beetje lastig..
Borstvoeding kindjes poepen inderdaad veel minder, als ze niet vaak poept zal dit ook wel heel vervelend voor haar zijn.. Misschien is 't nog niet zo'n raar advies van cb....
Ons cb gaf ook 't advies met 4 maand langzaam aan met hapje te beginnen. Uit onderzoek had gebleken dat kindjes die wat later hier mee beginnen meer kans op allergieën hebben.
Ik ben er dus met 4 maand wel mee begonnen, gewoon ter kennismaking een paar hapjes. Merkte dat hij steeds eerder kwam voor z'n laatste voeding, vond van half 7 tot aan de volgende ochtend 8uur echt al te lang. Nu een hapje om 5uur en hij houd 't tot 8uur vol 's avonds.
Succes, hopelijk gaat 't snel beter!

Je hebt ook van roosvise iets dat je kunt geven zou het ook makkelijker maken, weet alleen niet hoe het heet. Als je jezelf er zorgen over maakt bel dan gewoon de ha eens en vraag het daar na. Succes

Ik ben het wel met het consultatiebureau eens. Door het geven van een fruithapje zal de werking van de darmen van je kindje veranderen. Er komt een andere bacteriepopulatie in (dat zul je vanzelf ruiken). Haar darmpjes moeten harder werken en dus meer darm-motoriek. Melk is licht verteerbaar en wordt makkelijker opgenomen, pap, fruit en groente daar moeten een heleboel enzymen/maagsappen en bacteriën aan te pas komen voor ze dusdaning verteerd zijn dat ze enige voedingswaarde voor een babytje hebben.

Terug
Bovenaan