Vreemd gedrag huisartsen

A

Anoniem

Guest
Het hoort mischien niet helemaal hier thuis, maar hebben jullie weleens vreemd gedrag meegemaakt met een huisarts mbt eventueele zwangerscha??? Ik lees er namelijk regelmatig iets over en gister had een vriendin ook zo'n vreemd verhaal.( lees hieronder)

Een vriendin van haar is al een paar weken overtijd, ze heeft in principe alle verschijnselen van zwangerschap, maar twijfelt enorm over wel of niet zwanger.  ( wij zeggen van wel )
Ze heeft 2 keer getest en de 2de keer was er een licht streepje te zien. Ze ging dus naar de huisarts om van de twijfel af te komen ( helaas is het kindje niet gewenst) .
Wat zegt die huisarts nou terwijl hij de test ziet:  OOH Dat streepje is te verwaarlozen, je zal wel een griepje hebben. je bent niet zwanger.
 Nu heeft ze dus nog steeds niet de zekerheid die ze wil.

Ik snap niet dat een HA zoiets zegt. Een streepje is toch een streepje. Dan ga je toch als HA zelf een test doen als je merkt dat de patient twijfelt en er helemaal niet op gerekend had.

Hoi,

Ik heb dit nooit meegemaakt omdat we zelf nu in de eerste ronde zijn.
Maar vind dit een erg vreemde reactie van die HA.
Van een arts zou je toch mogen verwachten dat hij een bloedtest afneemt/laat afnemen. Zeker als het verhaal is zoals jij zegt.
Ik zou echt doorvragen om een bloedtest, zodat ze weet waar ze aan toe is.
Er bestaan toch van die vreemde snuiters hoor.

Gaat ze nog andere zwangerschapstest doen? Zodat die misschien duidelijker is?

groetjes

Ja we hebben haar aangeraden om de digitale test te doen van CB.
Dan is het of wel of niet. Verder hebben we ook gezegd dat ze maar naar een andere huisarts moet gaan, want dit werk niet.

Groetjes

Je heb kans dat dse van clear blue ook neit zwanger zeggen terwijl het wel zo is.. Dez eheeft meer HCG nodig wrdt er heir gezegd.. je kan het beste kruidvat eigen merk nemen.. die zijn heel gevoelig

Mij HA zei vorige maand dat ik nog maar een paar maanden moest wachten.. dan zal hij verder gaan kijken (was 3 weken overtijd en wilde duidelijkheid)..

HA doen wel vaker vreemd.. en het het zoeken van een andere huisarts is sneller gezegd dan gedaan.. waar ik woon hebben ze onderling afgesproken om geen patienten van elkaar aan te nemen.. en de enige die dat wel doet heeft patientenstop.

xx Mamoetje

Hoi,

Hou er rekening mee dat je dit verhaal (en andere verhalen) vaak maar van 1 kant hoort!
Wellicht is het in de beleving van die huisarts heel anders gegaan....
Een verhaal heeft altidj twee kanten! Wellicht hefet die vriendein van die vriendin er maar een klein stukje van verteld!

Begrijp ik nou goed dat ze eigenlijk niet zwanger wil zijn? Heeft ze dat dan ook wel verteld tegen de huisarts? En tja het verhaal heeft meerdere kanten. Maar ik heb ook al dingen met mijn huisarts meegemaakt hoor. Hij weet nog niet dat we graag een kindje willen en ben eigenlijk ook wel benieuwd naar zijn reactie en zijn hulp.

Gr. Nathalie

Inderdaad, ze wil eigenlijk nog niet zwanger zijn. Het kindje ( als het wel zo is) zou van een one night stand zijn en ze is nog studente.
Ik zelf zou maar al te graag zwanger zijn, dus het voelt bij mij wel heel erg dubbel.

Ik heb gister weer een update gehad van mijn vriendin die haar dus kent. Ze heeft opnieuw een test gedaan en deze keer was er haast niks te zien, als het goed is doet ze vandaag weer een test en ik hoop voor haar dat er dan eindelijk duidelijk is.

De HA van haar weet dat het kindje op dit moment  niet uit komt. het lijkt ons dus toch dat als je dat weet van je patient dat je haar dan toch helpt voor meer duidelijkheid en niet nog meer aan de twijfel brengt.
We wachten maar af.

Ze kan beter een paar dagen wachten met testen joh! Elke 2 a 3 dagen krijg je meer hormonen in je urine en dan heeft ze misschien meer duidelijkheid. Hier maakt ze zichzelf alleen maar gek mee. Maar weet je dan ook al wat ze met de kleine gaat doen mocht ze wel zwanger zijn?

Gr. Nathalie

Terug
Bovenaan