vreemd gevoel

Ik heb regelmatig een raar gevoel in mijn buik. Het is nogal moeilijk te omschrijven maar het voelt nog het meest of er een grote zware steen van bovenaf op mijn onderbuik drukt. Een beetje het idee dat ik teveel gegeten heb ook. Meestal is dit 's avonds vanaf ongeveer 7 uur (dus net na het eten) en het duurt de hele avond, pas de volgende ochtend is het weg.

Is dit nou gewoon mijn buik die zo vol zit met eten en de baby of is het de baby, omdat er gezegd wordt dat de baby 's avonds tot leven komt. Het voelt alleen niet echt als de baby (niet dat ik weet hoe dat hoort te voelen), het zijn geen echte schopjes, maar een aanhoudend drukkend gevoel.

 
Hoi,

Ik heb wel een soort 'ballon' gevoel onder in m'n buik als ik druk ben geweest, heb gezeten en dan weer op sta, of als ik een volle blaas heb wil het ook nog wel eens gebeuren, dat is een harde buik, misschien dat jij ook harde buiken hebt, dan moet je eigenlijk even lekker gaan liggen en relaxen.

groetjes Kirsten
32w1d
 
Hoi,

Het is inderdaad een vreemd gevoel. Ben nu 27 weken zwanger en ik heb het ook regelmatig. Dat zijn harde buiken. Ze komen meestal aan het einde van de dag. Het betekend dus dat je te druk bezig bent geweest en je het iets rustiger aan moet doen. Maar harde buiken zijn ook voorweeen. Daar is niks mis mee. Je lichaam is tijdens je zwangerschap zich al aan het voorbereiden op de bevalling straks. Wat het ook nog zou kunnen zijn, zijn je darmen. Je kindje is aan het groeien en drukt daardoor je ingewanden als het ware opzij. Dus zo ook je darmen. Die raken dan verkneld en als je dan overdag gegeten hebt, dan kunnen je darmen daar aan het einde van de dag behoorlijk van streek van zijn. Ik heb daar ook behoorlijk wat last van. Ik heb roosvicee laxo gekocht op aanraden van de verloskundige. En dat helpt goed.
Maar als het harde buiken zijn dan doe je daar niks aan behalve dan dat je iets vaker moet rusten.

Veel succes.
Groetjes,
Debbie
www.babyvanstrien.beebiesite.nl
 
Terug
Bovenaan