Vreemd probleem met slapen!!

Hoi,

Graag wil ik wat advies, ik snap er zelf namelijk helemaal niks van.
Mijn zoon slaapt altijd ontzettend goed, hebben een vaste tijd en een vast ritueel!
Maar tot 3 weken geleden, is het op een vrijdag begonnen dat ie na een kwartier slapen ineens krijsend en jankend wakker wordt! Dus ik naar Thomas toe om te troosten, hielp niet. Opgepakt in zijn kamer getroost en terug in bed! Hij was rustig, totdat ik de slaapkamer deur weer dicht wilde doen, weer hetzelfde........krijsen en janken! Van voor af aan weer begonnen met troosten, terug in bed. Toen ben ik naast het bedje gaan zitten als een of andere rare, tot dat meneer in slaap viel. Was inmiddels 1,5 uur later.
Oké, niks meer aan de hand. Tot de volgende vrijdag, weer precies hetzelfde!! Ook nu weer naast het bed gaan zitten, en wachten tot Thomas slaapt!!  Weer 1,5 uur.
Nu afgelopen vrijdag sliep hij gelukkig in 1x door, maar volgens mij had hij zich vergist.
Wilde hem vanavond op bed leggen, niks aan de hand. Kwartier later begint ie weer!! Nu slaapt ie inmiddels weer, maar vind dit wel vreemd!!
Je merkt ook echt dat hij ergens `bang` van is, kijkt met die grote ogen rond, voor zover hij ze open kan houden!!
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen!? Hoor graag wat advies of tips hoor, vind het namelijk zo vreemd dat het ook maar 1x per week is!!

Alvast bedankt.

Groetjes,
Super mama

Heej,

Heeft hij op vrijdag een andere dag? Bijvoorbeeld gaat hij op deze dag naar opa en oma of naar het KDV?
Daan heeft het ook op dagen dat ik vrij ben en met hem ergens nieuw/vreemd geweest ben of hij heeft iets nieuws ervaren!
Hij slaapt dan een uurtje en wordt ook krijsend wakker, een half uur troosten helpt, maar ik werd er ook simpel van.

Nu doe ik tegenwoordig (hij is nog geen 15 maanden!) heel de dag met hem doorspreken voordat hij gaat slapen (je bent lekker bij oma geweest, naar de winkel geweest, toen kwam papa thuis en toen benje ook nog gevallen en dat deed zeer ) misschien heel overdreven maar sinds ik dat doe wordt hij bijna nooit meer wakker!

Succes! Gr.Yvon

Hoi Yvon,

Nee, hij gaat 3x een halve dag naar het kdv op maandag, woensdag en vrijdag! Ik zat er ook al aan te denken of ze misschien op het kdv iets vreemds doen, maar ja het is nu zondag dus dat klopt ook niet!
En de 1e vrijdag was ik er niet en de 2e vrijdag mijn man niet, toen Thomas naar bed ging. Dus ik dacht misschien is dat het, maar vandaag waren wij er ook gewoon allebei.
Maarre ik ga je tip zeker proberen, vind het niet overdreven hoor. Ik vertel hem meestal al wat we de volgende dag gaan doen......

Bedankt.

Groetjes,
Super mama

Hoi hoi,

Klinkt heel bekend. Wij hadden het alleen midden in de nacht pfff. Wij hebben ons gehouden aan de 10 minuten regel. Tenminste de tweede nacht. Eerste keer alles gecheckt of er niks aan de hand was (doet ie nml. anders nooit). En 1,5 uur bezig geweest met troosten. Wat overigens erg moeizaam ging. Hij leek wel helemaal van de wereld, kon hem niet bereiken. De tweede nacht toch de 10 minuten regel toegepast en 45 minuten bezig geweest, de volgende nacht nog maar een half uur en daarna was het nog maar 1 keertje en was het weer over.

Ze leren inderdaad veel nieuwe dingen en verwerken dit in hun slaap. Ik had ook het idee dat ie niet helemaal wakker was.

In iedergeval sterkte ermee.

groeten, KAbo

hoi
ik weet niet hoe oud je kindje is?maar meestal hebben ze na het 1 e jaar zeg maar tussen de 12 en 18 mnd een periode dat ze ineens met problemen naar bed gaan,meestal komt het door indrukken waar ze nu meer van begrijpen en gaan meer dromen.Dit is echt een lastige periode maar het gaat over,Gewoon niet veel aan toegeven en bv de 1e keer ernaartoe kus troosten en weg,2e keer goed leggen evt kus en weg en als ze weer beginnen net dat je naar de deur loopt uh uh zeg of van lekker slapen mama komt straks nog even bij kijken.Wat ik ook weleens zeg droom maar lekker over de speeltuin of bos of iets anders leuk.of misschien te donker op de kamer dan wil een nachtlampje ook wel helpen.sterkte ermee gr wendy

Terug
Bovenaan