Vreemd

Hallo allemaal,

Na een prille zwangerschap van ruim 6 weken een miskraam gekregen. Afgelopen woensdag wat bruin (oud) bloedverlies met buik- en rugpijn. Toen wist ik dus al dat het niet goed zat. Dit herkende ik niet van mijn 2 andere zwangerschappen (van mijn dochter en zoon). VK gebeld, gewoon om er even over te kunnen praten, want ik wist wel dat ik gewoon moest afwachten. Dat zij er niks aan konden doen. De rest van de dag geen bloedverlies meer gehad en de volgende ochtend had ik ook geen buik- en rugpijn meer. Kreeg dus weer een klein beetje hoop dat het toch allemaal goed zou komen. Maar helaas. Donderdagmorgen om een uur of 10 voelde ik iets 'lopen'. Zat op het werk en ging naar het toilet. En ja hoor, rood bloedverlies en meteen begonnen de krampen.
Ben dus snel naar huis gegaan en niet veel later kreeg ik dus meer en meer pijn. Ook in mijn bovenbenen en ben ik al snel 2 wat grotere stolsels verloren in het toilet. Na wat pijnstillers en een aantal uren verder werd de pijn gelukkig minder. Ook verder bloedverlies bleef uit. Dat vond ik zo vreemd.
Pas de volgende ochtend begon het vloeien en de krampen weer. Maar steeds alleen als ik naar het toilet ging, had ik redelijk wat bloedverlies. Verder niet.
Zo ook gisteren. Gisteren wel weer af en toe krampen en dan weer redelijk wat bloedverlies. Sinds vanacht alleen bij het afvegen een klein streepje bloed. En vandaag overdag dus ook. Vind het allemaal zo vreemd???
De VK had al wel gezegd dat de zwangerschapsklachten nog een tijdje zouden aanhouden, maar ik had niet verwacht dat daar de 'bandenpijn' (zo voelt het tenminste)   ook nog zou aan blijven houden. Daarnaast nog steeds een zeer sterk reukvermogen, moeheid en misselijkheid. Toch wel moeilijk vind ik, want ik weet dat ik niet meer zwanger ben.
Heel fijn natuurlijk dat ik nog maar zo weinig bloedverlies heb, maar sta er wel van te kijken. Had erger en langer bloedverlies verwacht.
Maandag over een week krijg ik een echo om te kijken of mijn baarmoeder goed schoon is.

Ik weet dat niet iedere miskraam hetzelfde is, maar zijn er meiden die ook een vroege miskraam hebben gehad, die dit verloop herkennen?

Hoi Susie,

Allereerst sterkte met dit verlies. Bij mij bleek het 5 weken geleden bij de 9-weken echo mis te zijn. De dag erna heb ik een spontane miskraam gekregen. Het bloeden heeft ongeveer een week geduurd, de ene dag heftiger dan de andere.

Het klopt dat je nog steeds zwangerschapsverschijnselen hebt. Het zwangerschapshormoon zit nog steeds in je lichaam en zo voelt dat dus ook. Als je nu een test doet test je waarschijnlijk nog steeds positief. Bij mij was de test pas 2,5 week na de miskraam dat niet meer. Toen had ik ook geen last meer van de lichamelijke symptonen.

Misschien handig om volgende week ofzo ook een test te doen?

Groetjes!

Hoi,

Spijtig dat je zoiets hebt moeten meemaken na 2 gezonde zwangerschappen. Ik heb 3 gezonde kindjes en had me er eerlijk gezegd ook niet aan verwacht dat dit mij effectief zou overkomen!

Ik heb 5 weken geleden een mk gehad en eigenlijk maar weinig bloedverlies gehad. ook 2 stolsels verloren (ter grootte van een dikke knikker) zonder krampen in 2x en daarna nog een dikke 2 weken licht bruin bloedverlies.

Ik heb nog tot 5 weken na de mk een positieve test gehad en heb dus ook waarschijnlijk 5 weken lang nog wat verschijnselen gehad (moe vooral). Je lichaam denkt dat je nog steeds minimum 4 weken zwanger bent he, met dat hormoon in je bloed.

Nu voel ik me sinds 10 dagen weer heel verward, want ik heb gevoelige borsten (heb dit bij mijn vorige zwangerschappen nooit gehad dus ik beeld het me waarschijnlijk allemaal wel in) en hoop steeds maar dat ik zwanger ben. Dat zou ongelofelijk zijn maar als ik binnen dit en 4 maanden zwanger ben, ben ik ook al heel blij. Hoewel dat ook nooit een zekerheid is...

Ik hoop dat je snel weer wat op je positieven bent maar neem gerust de tijd om dit verlies te verwerken.

Groetjes,

Mati

quote: Kammie78 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('23-02-2009 10:32:07'));

Hoi Susie,

Allereerst sterkte met dit verlies. Bij mij bleek het 5 weken geleden bij de 9-weken echo mis te zijn. De dag erna heb ik een spontane miskraam gekregen. Het bloeden heeft ongeveer een week geduurd, de ene dag heftiger dan de andere.

Het klopt dat je nog steeds zwangerschapsverschijnselen hebt. Het zwangerschapshormoon zit nog steeds in je lichaam en zo voelt dat dus ook. Als je nu een test doet test je waarschijnlijk nog steeds positief. Bij mij was de test pas 2,5 week na de miskraam dat niet meer. Toen had ik ook geen last meer van de lichamelijke symptonen.

Groetjes!

Ik ga denk ik straks al even een test doen, want sinds gisteren zijn de zwangerschapsverschijnselen sterk verminderd. Gelukkig maar, want dat is toch wel heel verwarrend.
Lijkt me wel heel moeilijk om er tijdens een echo achter te komen dat je kindje in je buik niet meer leeft.
Jij ook heel veel sterkte met het verwerken van het verlies!
En bedankt voor je lieve woorden!

quote: Kammie78 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('23-02-2009 10:32:07'));

Hoi Susie,

Groetjes!

Ik ga denk ik straks al even een test doen, want sinds gisteren zijn de zwangerschapsverschijnselen sterk verminderd. Gelukkig maar, want dat is toch wel heel verwarrend.
Lijkt me wel heel moeilijk om er tijdens een echo achter te komen dat je kindje in je buik niet meer leeft.
Jij ook heel veel sterkte met het verwerken van het verlies!
En bedankt voor je lieve woorden!

quote: Mati reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('23-02-2009 12:20:30'));

Hoi,

Spijtig dat je zoiets hebt moeten meemaken na 2 gezonde zwangerschappen. Ik heb 3 gezonde kindjes en had me er eerlijk gezegd ook niet aan verwacht dat dit mij effectief zou overkomen!

Ik heb 5 weken geleden een mk gehad en eigenlijk maar weinig bloedverlies gehad. ook 2 stolsels verloren (ter grootte van een dikke knikker) zonder krampen in 2x en daarna nog een dikke 2 weken licht bruin bloedverlies.

Ik heb nog tot 5 weken na de mk een positieve test gehad en heb dus ook waarschijnlijk 5 weken lang nog wat verschijnselen gehad (moe vooral). Je lichaam denkt dat je nog steeds minimum 4 weken zwanger bent he, met dat hormoon in je bloed.

Nu voel ik me sinds 10 dagen weer heel verward, want ik heb gevoelige borsten (heb dit bij mijn vorige zwangerschappen nooit gehad dus ik beeld het me waarschijnlijk allemaal wel in) en hoop steeds maar dat ik zwanger ben. Dat zou ongelofelijk zijn maar als ik binnen dit en 4 maanden zwanger ben, ben ik ook al heel blij. Hoewel dat ook nooit een zekerheid is...

Ik hoop dat je snel weer wat op je positieven bent maar neem gerust de tijd om dit verlies te verwerken.

Groetjes,

Mati

Ik hoop voor je dat je nu zwanger bent! Dat zou wel heel fijn zijn he!
Je gaat er toch zowiezo niet vanuit dat je een MK krijgt he, hoewel we allemaal weten dat 1 op de zoveel zwangerschappen eindigen in een MK. Je gaat toch zoiets vol vertrouwen tegemoet!
Ik hoop dat ik de volgende keer ook weer gewoon vol vertrouwen kan zijn.
Jij in ieder geval ook bedankt voor je lieve woorden!

Hoi,

Ik dnke eerlijk gezegd dat ik er niet met alle vertrouwen tegemoet ga! Ik dnek dat ik er bij een volgende zwangerschap van uit ga dat het misgaat, zo voelt het althans nu. Dan kan het ook alleen maar meevallen. Vorige keer ben ik toch wel heel hard geschrokken van het feit dat het mis was. Die eerste weken zullen alleszins in spanning verlopen.

Ik hou me wel vast aan het feit dat statistisch gezien de kans veel groter is dat het goed gaat dan dat het fout gaar, tenzij je een medische indicatie hebt. Maar er zijn er natuurlijk ook die gewoon 2x pech hebben en dat wil ik echt niet meer meemaken.

uiteindelijk, als we ons kindje in onze armen houden, zullen we hier wel anders op terugblikken, maar momenteel heeft dit toch een grote impact gehad op ons leven. Ik heb me er goed doorgeslaan maar toch, je dromen worden aan diggelen geslaan of toch voor onbepaalde duur uitgsteld!

Enfin, ik wens jou alleszins een onbezorgde zwangerschap toe, dat verdient iedereen die een mk heeft moeten doorstaan.

Groetjes,

Mati

quote: Mati reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('25-02-2009 12:32:22'));

Hoi,

Ik dnke eerlijk gezegd dat ik er niet met alle vertrouwen tegemoet ga! Ik dnek dat ik er bij een volgende zwangerschap van uit ga dat het misgaat, zo voelt het althans nu. Dan kan het ook alleen maar meevallen. Vorige keer ben ik toch wel heel hard geschrokken van het feit dat het mis was. Die eerste weken zullen alleszins in spanning verlopen.

Ik hou me wel vast aan het feit dat statistisch gezien de kans veel groter is dat het goed gaat dan dat het fout gaar, tenzij je een medische indicatie hebt. Maar er zijn er natuurlijk ook die gewoon 2x pech hebben en dat wil ik echt niet meer meemaken.

uiteindelijk, als we ons kindje in onze armen houden, zullen we hier wel anders op terugblikken, maar momenteel heeft dit toch een grote impact gehad op ons leven. Ik heb me er goed doorgeslaan maar toch, je dromen worden aan diggelen geslaan of toch voor onbepaalde duur uitgsteld!

Enfin, ik wens jou alleszins een onbezorgde zwangerschap toe, dat verdient iedereen die een mk heeft moeten doorstaan.

Groetjes,

Mati

Natuurlijk zal het niet meer zo zorgeloos zijn als de eerdere zwangerschappen, maar ik hoop niet dat ik de hele tijd het idee zal hebben dat het misgaat. Want dan duren die 12 weken gevaren zone wel erg lang he?!?
Ik hoop dus ook voor jou dat je je niet te veel zorgen hoeft te maken als je weer zwanger raakt. Wat hopelijk niet te lang op zich laat wachten!

Groetjes Suus

Terug
Bovenaan