vreemd

A

Anoniem

Guest
Hi allemaal

Misschien hebben jullie tips of iets? Of misschien heeft iemand anders dit ook;
Jayden is altijd een super makkelijk kindje geweest, qua eten, slapen alles eigenlijk.
Alleen af en toe als er een tandje door kwam waren de nachten wat anders maar ja das logisch en ook totaal niet erg.
Nu heeft hij de laatste tijd last van het middagdutje, normaal legde ik hem in zn bedje met zo'n trekschaapje met zo'n slaapmuziekje en weg was hij ( als ik zag dat hij moe was ) en een tijdje geleden zei ik zelfs; ben je moe wil je naar je bedje? dan liep hij zelf naar zn kamer ( we wonen gelijkvloers) en wachtte hij tot ik m in zn bedje legde.
Als ik dat nu zeg dan loopt hij er wel heen gaat een beetje lachen en loopt gauw weer terug. Mij voor de gek houden dus.
Maar als ik hem daarna in bed leg en hij is echt moe dan gaat ie heel hard huilen en gooit zn speen en tutteltje weg, dan wil hij dat ik hem oppak en op de bank ga zitten en dan valt ie op zn buik tegen mij aan in slaap, anders wil ie het niet.
Dan ga ik dus heel voorzichtig naar zijn kamer en leg m dan in bed in de hoop dat hij niet wakker word. Dit is nu al een paar dagen. Laten huilen heeft echt geen zin, want dan gaat ie zo hard huilen dat ie overstuur word en gaat hoesten en dan zich verslikt enzo. Hij was ook nooit een kindje dat echt ging huilen dus ben het verder niet gewend.
S avonds als ie naar bed moet is het totaal geen probleem, je legt hem erin, speen en tuttel erbij muziekje aan en je hoort hem niet meer.
ik vind het zo vreemd, misschien weet iemand een tip voor me
( sorry dat het zon lang stuk is geworden )

xxxjes

hoi

nou dit klinkt me heel bekend in de oren
Bram wil namelijk ook overdag niet naar zijn bedje, hij wordt helemaal hysterisch als hij overdag naar zijn bedje gaat ookal is hij moe of niet
wij hebben een hele poos de strijd aangegaan en ik heb nu zoiets van wil je niet dan niet......dan blijft hij gewoon op en gaat s'avonds gewoon iets eerder naar bed dan normaal
ik heb ook een beetje op internet gezocht en ook daar kwam ik verhalen tegen van moeders die hun kindje nog sliepen als ze 4 zijn maar heb ook enkele verhalen gelezen van moeders die hun kindje al heel vroeg van de middagslaap af hadden
wij merken aan Bram trouwens amper dat hij niet op bedje gaat overdag, hij wordt er niet vervelend onder en speelt lekker de hele dag door en blijft vrolijk, als hij na een strijd van 1 uur wel in slaap viel sliep hij wel 2 uur maar wou dan s'avonds niet om 19 uur maar sliep dan pas tegen 23 uur  dus waarschijnlijk is onze knuppel zijn middagslaapje niet meer nodig, maar het kan natuurlijk best dat hij met een maandje wel weer wil slapen dus ik kijk het gewoon even aan elke dag en probeer het zo nu en dan maar wil hij niet dan doe ik het ook niet want als hij zo hysterisch wordt heb je natuurlijk helemaal niets aan
wij hebben ook vanalles geprobeert maar niets hielp
ik heb ook kindival geprobeert maar hier reageert Bram totaal niet op
misschien even uitproberen of hij nog zijn middagslaapje nodig heeft?
in elk geval veel succes

liefs ilona

Hoi,

Ik kan van Birgit niet zeggen dat ze een makkelijke slaper is, want doorslapen doet ze nog niet. We hebben wel altijd hetzelfde ritueel en dat gaat  goed. Ook is ze pas net over op 1 slaapje ipv 2.
Wat ik merk is dat er af en toe een periode is dat ze dwars ligt, absoluut niet willen slapen, terwijl ze doodmoe is en alles doet om maar te voorkomen dat ze haar bed in moet. Laatst had ze ook zo'n periode dat ze elke avond dwars lag.. Ik heb toen gewoon doorgezet en haar even gelaten, ze was ons duidelijk aan het uitproberen.
Ik begrijp dat dat bij jou niet werkt, maar misschien is het ook even een periode. Blijf het proberen en wie weet is het ineens over.. Hier duurt zo'n "dram periode"" vaak 1,5 week ofzo.
Succes!
Evelien

Hai,

Klinkt als een groeisprongetje met bijbehorend uitprobeergedrag. Het huilen tot krijsen aan toe met gehoest herken ik ook. Het zijn de beste acteurs die kids van ons... Helaas is de beste remedie toch even laten krijsen hoe erg het ook wordt dan is het spelletje zo over. Als Mette weer eens in zo'n fase zit leg ik duidelijk uit dat ze echt gaat slapen en mama niet meer komt en dan loop ik weg. Even op de tanden bijten want van het krijsen wordt je stapelgek maar daarna is het direct over.

gr.Ing

Terug
Bovenaan