Vreemde duizeligheidsaanval ?????????????

Hay meiden,

Was vanmiddag bij een vriendin en we zaten aan tafel een broodje te eten:

plotseling kreeg ik een vreemde druk achter mijn beide ogen en ging dubbelzien. Ik had het idee dat mijn ogen scheel stonden maar volgens mijn vriendin was dat niet zo. De druk verdeelde zich door min hoofd en ik bleef maar dubbelzien. Na 10 minuten verdween het langzaam maar ben de hele dag "moe" in mijn hoofd geweest alsof mijn hoofd enorm hard heeft gewerkt........

best een enge ervaring...........herkent iemand dit?
 
Hey,

klinkt scary! Lijkt voor de hand liggend, maar misschien inderdaad je bloeddruk / laag HB / laag ijzer?

Heb zelf een iets te lage ijzerwaarde en zie dat terug als ik ff te snel de trap op loop of te snel op sta ('sterretjes').
Dit klinkt toch weer anders, maar misschien zelfde oorzaak?!

Hopelijk komt het niet terug!
 
Hey,
Van de week had ik een soort gelijke ervaring. Niet zo heftig als bij jou als ik het zo lees maar ik stond in het veld waar mijn man en zoon aan het vliegeren waren (deed dus ook helemaal niks) en werd opeens onwijs duizelig. Ik moest echt gaan zitten met m'n hoofd tussen m'n benen anders was ik flauw gevallen. Ook zie ik snel sterretjes.
Wat mijn verloskundige zei is dat je nu meer bloed in je lichaam hebt waardoor je hart harder moet werken om het helemaal rond te krijgen. Het kan zijn dat er dan even niet genoeg zuurstof in je hersenen komt. Je kan het beste je hoofd tussen je benen doen of even gaan liggen. Op deze manier hoeft je hart niet zo hard te werken om het bloed ook naar je hersenen te krijgen. Schijnt vaker voor te komen tijdens een zwangerschap (had er nog nooit van gehoord.)
Maar als het vaker voor komt of je vertrouwd het niet zou ik gewoon even bellen voor een afspraak, daar zijn ze voor en ben jij weer een zorg kwijt.
Succes!!
Groetjes Marion
 
Heel hekenbaar. Het is migraine. Ik heb het ook gehad in mijn zwangerschap. Je schrikt er enorm van. Alsof je ogen niet goed meer kunnen zien en je beeld trillerig is. Het duurt 10 tot 20 minuten en dan stopt het ineens. Daarna kun je druk in je hoofd voelen, moe zijn of enorme hoofdpijn krijgen.
Niets om je zorgen over te maken, het kan geen kwaad. Echt fijn is het niet natuurlijk maar ik heb het maar 1 keer gehad gelukkig.
 
Het komt veel voor dat het zich openbaart in de zwangerschap en dat je er daarna last van blijft houden. Door de veranderingen die je lichaam ondergaat ben je er gevoelig voor. Soms kan het zijn dat je het de rest van je leven houdt, het kan ook alleen een zwangerschapskwaal zijn of iets eenmaligs... hopelijk blijft het bij 1 keer!
 
Het klinkt inderdaad heel veel als migraine. Ik heb ooit zelf ook een paar keer zo'n aanval gehad, de druk achter mijn ogen had ik niet, maar ik zag wel dubbel en was daarna heel moe. Waarschijnlijk is het onschuldig, maar ik zou het zeker melden bij de vk.
 
Ik had ook last van duizelingen!!
Ik was gisteren voor controle bij de VK en ik vertelde het aan haar. Zij mat mijn bloeddruk en dat bleek de boosdoener: Veel te laag!
Ik moet vaker kleine (hartige) snacks nemen gedurende de dag en minder hooi op mijn vork nemen. Meer rust dus. Misschien kan je de VK bellen? Bij mijn VK praktijk hebben ze ook een telefonisch spreekuur.

ps: geniet van de babykamer! leuk!
 
Terug
Bovenaan