Vreemde symptomen en langzaam oplopend hcg

Hoi! Op 26 februari heb ik een miskraam gehad. Tijdens mijn afspraak bij de verloskundige zag ze al niks meer in mijn baarmoeder. Ik had 6 weken moeten zijn. Diezelfde avond kwam de miskraam op gang. Het bloeden/stolsels heeft ongeveer een week geduurt. Mijn symptomen waren sindsdien ook weg.
Afgelopen dinsdag werd mijn hcg geprikt, dit was 229, deze vrijdag was het 334. Ik heb sinds een paar dagen lage rugpijn en een raar gevoel in mijn buik. Mijn borsten lijken opeens weer gevoelig zijn. Verloskundige zegt dat ik moet wachten tot ik ongesteld word. Verder onderzoek is niet nodig.
Het maakt mij heel onzeker en in de war. Heeft iemand hier ervaring mee? Is dit normaal?

Heb je sinds die miskraam nog geslachtsgemeenschap gehad?

Ik ben beslist geen deskundige, maar mijn eerste gedachte is misschien een tweeling zwangerschap, waarvan 1 vrucht het overleefd. Maar dat is slecht speculatie. Geen idee of zulke afwijkingen in een hcg test vaker voorkomen.

Een rondje googlen geeft nog een minder aangename optie:
Ik heb geen idee of je hcg waarde zodanig heftig stijgt dat het hierop zou kunnen wijzen. Dus mogelijk jaag ik je onnodig angst aan.

In zeldzame gevallen kan een stijgende hcg waarde na een miskraam ook op kanker wijzen. Meestal, maar niet uitsluitend, na een molazwangerschap. In uitzonderlijke gevallen ook na een gewone zwangerschap. Zie onderstaande link naar artikel.

Ik heb inderdaad wel gemeenschap gehad in de tussentijd.
Ik weet niet of er nu nog meer stijging of juist afname plaatsvind omdat er niets meer getest wordt.
Het is een lastige situatie en ben al dagen aan het googlen.
Misschien dat ik toch maar moet afdwingen dat er verder gekeken wordt.

Ik heb inderdaad wel gemeenschap gehad in de tussentijd.
Ik weet niet of er nu nog meer stijging of juist afname plaatsvind omdat er niets meer getest wordt.
Het is een lastige situatie en ben al dagen aan het googlen.
Misschien dat ik toch maar moet afdwingen dat er verder gekeken wordt.
Dan zou het heel toevallig in 1x raak kunnen zijn.

Zelf zou ik zeker geneigd zijn, na een week nog een keer te laten testen, om te zien of de stijgende lijn doorzet, of dat het gewoon een toevallige schommeling ofzo is.
Dan heb je in ieder geval wat meer duidelijkheid.

Terug
Bovenaan