vreemde temp.

A

Anoniem

Guest
hallo

ik ben nog maar net aan het temperaturen alleen snap ik er niet veel van als ik nu naar mijn lijst kijk........... misschien kunnen jullie mij helpen...
ik begon

vrijdag 3 aug met 37.1(had de griep
zater  36.8/
zondag 37.0 hebben we 'geklust)                                                                  
maandag 36.5(s'nachts erg warm de ventilator aangehad de hele nacht
dinsdag tot donderdag 36.3 /36.3en 36.3(middelste 'graad' geklust)
vrijdag 36.4/
zaterdag 36.6(klus dag gehad
en vandaag (36.4 (ook geklust)

dus doe het nog niet zolang, hoop dat jullie het snappen
weet dat het nog erg vroeg is om er een lijn in tekrijgen..........
en ben ongeduldig weet ik, zit er ook over na tedenken om MIJ door testuren naar de gyn......... en dat ze later mijn vriend gaan onderzoeken,
volgens mijn ha heb ik wel ergens een eisprong maar ja wanneer????????????
hij wou ook niet dat ik   ging temp omdat je er dan wel teveel mee bezig bent, (kreeg wel info mee voor onvruchtbaarheids pagina's) maar ik denk dat ik mij wel laat door sturen, omdat ik een hele onregelmatige cyclus heb... zit wel gemid 35 dagen tussen... vandaar dat ik zelf ben gaan temp....
alleen zie ik mijn lijst en denk ik huh?????????? snap het niet, wie kan mij mijn 'lijn'uitleggen??

groetjes

hoi hoi,

op welke dag van je nieuwe cyclus zit je?

Gr. Sara

He,

www.fertillityfriend.com geeft uitgebreid uitleg over temperaturen, helaas wel in het engels.

Ik ben geen expert, maar waar het in het kort op neer komt is als volgt.

Je moet iedere dag op ongeveer dezelfde tijd in dezelfde situatie temperaturen... bij voorkeur als je dus nog in bed ligt 's morgens vroeg. Stel dat je namelijk eerst actief bezig bent met weet-ik-het-wat, dan heeft dat invloed op je temp.

Dus iedere dag om 07.00 uur neem je je temp op terwijl je net wakker wordt en nog in je bedje ligt. Deze temp schrijf je op.

Dan moet je zien dat je een begin en een eindstand krijgt.... begin is logischerwijs de eerste dag van je menstruatie en je eind is de dag ervoor. En dan ergens halverwege krijg je (als het goed is) een verhoging van een paar tiende graden.

Let op! als je ziek bent of iets dergelijks dan heeft dit invloed op je temp. Dus je zou het beste de Billingsmethode (cervixslijm) erbij kunnen doen.

succes

hoi meiden,

dank jullie wel voor jullie snelle reactie

@sara79 volgens mij is mijn NOD dag rond de 29 aug ( mits ik van een cyclus uitga van 28 dagen wat ik ook eingelijk van mijn ha moet doen......) dus ja

@mama-ilse ik neem mijn temp door de weeks om 5.30 op( moest deze week 2 keer een uur eerder beginnen en heb het dus 2 keer eer gedaan)
en ben eingelijk bang dat als ik s'weekends de wekker zet om 5.30 dat mijn kerel wakker word die is geen vaste slaper namelijk...
maar zal de billingsmethode eens proberen, al heb ik wel last van veel witte vloed.....

Hoi S&Z,

ik zou toch proberen om elke dag op dezelfde tijd te tempen. anders kan je door het tijdsverschil fluctuaties krijgen die je totale temp-lijn kunnen veranderen. Ik werk zelf ook met fertility friend en heb veel van de site geleerd. er is een gratis online cursus van 20 mailtjes met een boel info. je krijgt dan elke dag een mailtje.

Succes ermee!

Groetjes,

Sara

Hoi Scibby en Zoey,

Zoals de andere schrijfsters al zeggen, het is zeker belangrijk om iedere dag op hetzelfde tijdstip je temperatuur op te nemen. Je geeft al aan dat je griep hebt gehad e zo te zien heeft dat nog 2 dagen meer effect gehad op je temperatuur.

Bij mij was het zo met temperaturen dat ik m'n temperatuur voor m'n eisprong varieerde tussen de 36.3 en 36.6 en na mijn eisprong tussen de 36.7 en 36.9. Op het moment dat je om wat voor reden dan ook een beetje stress hebt, kan dit al invloed hebben op je temperatuur. Ik heb door het temperaturen een zeer duidelijk inzicht gekregen in mijn cyclus, die varieert ergens tussen de 32 en 42 dagen. Vindt het raar dat je huisarts je afraadt om te tempen. De meeste huisartsen willen nl wel dat je gaat tempen voor 3 maanden, zodat ze daaraan kunnen zien of je een eisprong hebt en hoe je cyclussen verlopen. En volgens mij ben je er daardoor niet meer mee bezig.

Groetjes,
mv Tijs

Terug
Bovenaan