Vreemde uitslag..

<p>Hallo dames,</p><p>Ik heb afgelopen vrijdag op verzoek van de vk mijn urine ingeleverd bij de huisarts, ze belde me een uur later over de uitslag en deze was niet goed want er zaten bacteriën in. Dus op kweek en moest vandaag bellen voor de uitslag. Dat deed ik en er werd verteld dat ik mocht stoppen met de antibiotica kuur die me uit voorzorg meteen was gegeven want er alles was goed en er waren geen bacteriën gevonden. Terwijl ze het vrijdag nog over streptokokken had en dat persé uit wilde sluiten ik helemaal in de rats want onze dochter is 1,5 jaar geleden erg ziek geboren door een infectie in mijn baarmoeder maar ze hebben nooit kunnen achterhalen door welke. Ik dacht al daar gaan we weer.. Fijn dat het niks is natuurlijk maar nu is er ineens helemaal niks en dat vind ik toch wel een tikkeltje vreemd. Iemand ook ooit meegemaakt of ervaring mee? Groetjes!</p>

Klinkt bekend alleen hebben ze mij altijd de voorgeschreven kuur gewoon af laten maken. 
Normaal gesproken zeggen ze bij antibiotica ook altijd kuur afmaken. Zou het gewoon nog een keer navragen of het wel klopt dat je moet stoppen....

Ook gehad. Ze kunnen een sneltest doen en vervolgens zetten ze het op kweek en krijgen ze een meer betrouwbare uitslag. De sneltest geeft vaak een andere uitslag. Ik moest ook mijn urine opnieuw en dan 'gewassen' inleveren, omdat er ws bacterien van mn afscheiding in de urine zaten. Uit de kweek bleek er niks aan de hand te zijn. Liever eerder stoppen met anti-biotica lijkt me, die troep niet in je lijf! Maar goed, je kunt ook nog even bellen voor extra info als je je zorgen maakt (kan ik me in jouw situatie wel voorstellen! Laat het nog even goed uitleggen). 

Ik heb nu al 3x mijn urine moeten inleveren. 2x daarvan kwam een blaasontsteking uit. Daarnaast hebben ze het op.kweek gezet, standaard procedure als je zwanger bent. Bij de eerste kweek kwam uit dat ik drager was van streptokokken type b. De assistente zei gelijk dat ik een medische indicatie had en sowieso in het ziekenhuis moest bevallen en de vk zei dat weer niet. 
Als ik jou was zou ik er nog een keer achteraan bellen, want het is raar dat ze de kuur zomaar afbreken. Daarnaast kun je ook de uitslag van de kweek ophalen bij de assistente,  ik moest die sowieso meenemen naar de vk. Daarop kun je ook zien wat ze precies wel of niet gevonden hebben. 

Ze breken de kuur toch niet zomaar af. Ze breken hem af omdat er niets is gevonden.
Een kuur maak je af om resistentie van bacteriën te voorkomen. Maar wat moet is kan toch ook niet resistent worden. Of redeneer ik nu gek. 

Hii,
Vaak doen ze bij de huisartsen dip-stick in je urine. Er wordt dan gekeken naar bijv. nitriet, leukocyten en erythrocyten. Wanneer 1 of meerdere van deze aankleuren (en dus aanwezig zijn in de urine) wijst dit in veel gevallen op een blaasontsteking, en wordt er dus alvast voor de zekerheid een antibiotica kuur voorgeschreven. 
Hierna wordt de urine op kweek gezet, en dan kan het zo zijn dat er geen bacteriën worden gevonden. De kuur wordt dan afgebroken, omdat het niet wenselijk is om voor niets antibiotica te gebruiken, daar het ook nadelige effecten heeft op het lichaam. Van het resistent worden van de bacterie in de blaas is geen sprake, want die waren niet aanwezig :). Blijkbaar was jouw stick om een andere reden positief, de nitriet kan bijv. ook aankleuren door medicijngebruik of bepaalde voeding.

Terug
Bovenaan