Vreemde vraag

Ik heb misschien een vreemde vraag:
weet iemand of het kwaad kan om je haar te blonderen tijdens je zwangerschap? Ik ben pas net zwanger en misschien is het onzin dat je je haar niet zou kunnen kleuren, maar ik heb iets dergelijks een keer gelezen, vandaar....
Weet iemand dit misschien?
 
~ik heb ook mijn haar geblondeerd, en er gebeurde niks ik was toen ook net zwanger gewoon proberen en anders haal je zilvershampoo of antiroos shampoo dan was je het er zo weer uit!ze zeggen dat je pigment kan veranderen net zoals je een zwangerschapmasker kan krijgen van de zon ik ga elke week gewoon onder de zonnebank en tot nu toe gaat ook dat goed!
 
Ivm de chemicaliën die in elke haarverf zitten, zeggen sommige dat het inderdaad slecht is om je haar te verven.
Zelf doe ik het altijd wel. Het scheelt wel denk ik of je het bij de kapper laat doen, of dat je het zelf doen. Als je het zelf doet zit het toch meer ook op je hoofdhuid en een kapper brengt het met een kwastje aan, wat meestal toch was netter gebeurd, dus misschien wat minder op je hoofdhuid.
Het is natuurlijk ieder voor zich, maar ik laat het er niet voor, heb zoiets ook nog nooit uit de mond van een deskundige gehoord, dus persoonlijk heb ik sterk de indruk dat het wel meevalt.

Groetjes Mosy

ps wat de opmerking van anoniem betreft: als het er eenmaal inzit hoef je het er niet uit te wassen, dat maakt dan niet meer uit want dan zit tenslotte niet meer de verf op je hoofdhuid. Gaat er aleen om met het aanbrengen
 
Je mag je haar tijdens je zwangerschap niet vervenvanwege alle chemicalien, dat heb ik al in verschillende zwangerschapsboeken gelezen, of het moet verf op waterbasis zijn, maar misschien kun je het het beste aan je kapper vragen of aan je VK...

Groetjes
 
In principe mag cosmetica, ook haar verf, niet schadelijk zijn voor je gezondheid, of in de bloec baan komen. Kwa verf maakt het niet uit of je het bij de kapper laat doen of thuis in beid egevallen komt het op de hoofd huid. En een blondering KUN je er niet uit wassen!!! Hoeft ook niet zo als al verteld gaat het alleen om het aan brengen. Verf op water basis bestaat niet je hebt altijd waterstof perioxide nodig om de kleur te fixeren zeker bij blonderen. Wat wel helpt is een paar dagen je haar niet wassen voor je het laat verven er zit dan een vet laagje op je hoofdhuid wat de verf minder laat branden voor het intrekken van de verf maakt dit niets uit !!! PS mijn zusje is kapster en die heeft in haar opleiding niks gehoordt over evt. shadelijke efecten van verf.
 
Bij verven van je haar komer geen chemicalien in je bloedbaan (zou ook niet goed zijn!) dus verven kan zeker geen kwaad voor je babytje. Maar het kan wel zijn dat door de aanwezige hormonen het anders "pakt" dan anders. Het handigste is als je het door een kapper laat doen. En bij blonderen heeft het wassen met zilver of anti-roos shampoo weinig zin, eerste anoniem, want je hebt het nl niet gekleurd, maar geblondeerd! Dus je kan geen teveel aan kleurpigment uitwassen!
En iedereen is anders, ik moet wel erg oppassen met de zon omdat ik wel last krijg van een zwangerschapsmasker als ik teveel ombeschermd de zon in ga. En helaas trekt dit niet helemaal weg na de bevalling!
 
Terug
Bovenaan